Skip to main content

חדשות

סקר מיוחד של העמותה: אתרי הבילוי והטיול אינם נגישים לאנשים עם מוגבלות

קטגוריה: חדשות העמותה

בסקר נגישות מקיף שערכה עמותת נגישות ישראל בקרב 100 אטרקציות ואתרי בילוי תיירותיים התגלו ממצאים עגומים ביותר אודות מצב הנגישות לנכים: רק 24 מקומות מתוך ה-100 שנסקרו נגישים לאנשים עם מוגבלות. במעל חצי מהאתרים שנסקרו אין שירותי נכים, מעל 80% מהאתרים לא נגישים לכבדי שמיעה.

ישראל משאירה את הנכים בבית. 100 אתרי בילוי וטיול נסקרו בסקר מיוחד שנערך על ידי מתנדבי עמותת נגישות ישראל שהגיעו אל האתרים השונים בחודשים פברואר-מרץ 2015. המתנדבים הגיעו למוזאונים, לגנים לאומיים, לאתרי טבע ולמקומות בילוי ובדקו מספר פרמטרים שבלעדיהם אדם עם מוגבלות אינו יכול לבקר במקום: חניות נכים בקרבת הכניסה, הימצאות שירותי נכים שמישים, נגישות שביל הכניסה וקופות הכרטיסים, התאמת אביזרי שמע לכבדי שמיעה בקופות, נגישות ונוחות המסלול במקום, מקום לכסאות גלגלים באולמות הקרנה ופרסום הסדרי הנגישות באתרי האינטרנט של אתרי הבילוי.

עיקרי הממצאים:

רק 24% מהאתרים נגישים לנכים

42% נגישים באופן חלקי.

24% אינם נגישים לחלוטין.

26% מהאתרים ללא חניות נכים.

55% מהאתרים ללא שירותי נכים או שירותים שנבנו באופן שאינו תקני, שמיש ונגיש.

50% מהאתרים ללא נגישות לכיסא גלגלים בקופות.

83% מהאתרים אינם נגישים לכבדי שמיעה – אין התאמות מיוחדות.

63% אינם מפרסמים הסדרי נגישות באתר האינטרנט שלהם.

 

יובל וגנר יו"ר עמותת נגישות ישראל: "לצערנו עבור מעל ל-1.5 מיליון אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם לצאת לטייל ולבלות בארץ היא משימה כמעט בלתי אפשרית, משימה שהקשיים בה מתחילים עוד טרם היציאה מהבית לבילוי: כדי לדעת אם נוכל להגיע למקום אנו חייבים לבדוק באתרי האינטרנט את הסדרי הנגישות של מקום הבילוי אליו נרצה להגיע, אך כיצד נדע אם אפשר להגיע אם הסדרי הנגישות לא מפורסמים באתר ? אם כבר הגענו למקום "נגיש" – איך נוכל להנות במקום שאין בו שירותי נכים שמישים ? או מכשולים במסלול הטיול שלנו ?"

עוד על הסקר – 100 מקומות נסקרו, הדירוג נקבע לאחת מ-3 רמות נגישות לפי הפרוט הבא: נגיש – כל הפרמטרים הבאים מתקיימים: דרך נגישה, כניסה נגישה, שירותי נכים מאובזרים. נגיש חלקית – כל הפרמטרים הבאים מתקיימים: דרך נגישה, כניסה נגישה, שירותי נכים מאובזרים חלקית או ללא אבזור. לא נגיש – אחד או יותר מהפרמטרים הבאים מתקיים: דרך לא נגישה , כניסה לא נגישה, אין שירותי נכים.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן