Skip to main content

עלון זכויות הסעות לאנשים עם מוגבלות

כל אדם רוצה לצאת מביתו ולהשתלב בקהילה לצאת לעבוד, לטייל, לעשות סידורים, לבקר אצל הרופא ולהתארח אצל משפחהוחברים. האפשרות לעלות לכלי תחבורה פרטי או ציבורי היא כמעט מובנת מאליה לאנשים רבים. אלא שאנשים עם מוגבלות צריכים ששירותי התחבורה יהיו מותאמים למוגבלותם

על כן חשוב לדעת: לאדם עם מוגבלות יש זכות להיעזר בשירותי תחבורה נגישים, לקבל סיוע כלכלי במימון העלות הגבוהה של ניידותו (כלי רכב יקרים, כיסאות גלגלים ממונעים ועוד), ולא אחת הוא זכאי גם לשירותי הסעות ייחודיים.
מטרת עלון זה היא להביא לכם, אנשים עם מוגבלות, את עיקרי הזכויות והזכאויות שלכםבתחום התחבורה וההסעות. אנו מקווים שמידע זה יסייע לכם לממשן.

העלון הופק ע"י ארגון בזכות ואגף נכויות ושיקום בג'וינט ישראל  בסיוע משרדי ממשלה, המוסד לביטוח לאומי, ארגוני נכים, רשויות מקומיות ובעיקר עיריית דימונה ועיריית באר-שבע ועוד. זאת במסגרת המאמץ לעודד אנשים עם מוגבלות להשתמש בשירותי תחבורה ציבורית ולמצות את זכאויותיהם וזכויותיהם לתחבורה ציבורית נגישה, להסעות לעבודה, ללימודים, להציע מידע לגבי שירותים התנדבותיים להסעות לטיפולים רפואיים, לאירועים חברתיים ופנאי ועוד.

עלון זכויות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן