Skip to main content

דרור 2

מכשירים לילדים בעלי צרכים מיוחדים ולמבוגרים הסובלים ממוגבלויות תקשורתיות שונות.מחשב מסוג TABLE+P.C. המיועדים למשתמשים שאינם אוריינים ומשתמשים בתקשורת בעזרת סמלים, ועליהם מותקנות תוכנות וחומרות ספציפיות.

פיתוח יחודי של חברת פור אי די, עבור משתמשים שאינם מדברים, מחשב נייד מיוחד בעל מסך מגע ומארז מוקשח, עליו מותקנת תוכנת "קליקר 4". מחשב זה משמש כמכשיר תקשורת מהפכני ויחידי מסוגו בארץ.

"דרור 2" הוא מחשב לוח (Tablet Pc), קטן, קל, עם מסך מגע. המחשב דומה במראהו למכשירי התקשורת הקוליים המוכרים לנו – יחידה אחת שהיא מסך מגע, כך שלפני הילד מונח מחשב קטן וקל המאפשר הפעלה ע"י נגיעה ישירה. ניתן לחבר למחשב הנייד, מקלדת, עכבר, מתגים, מסך גדול של מחשב רגיל, מדפסת, וכונן תקליטורים. כל אלה הופכים את המחשב הקטן למחשב לכל דבר, עליו אפשר לכתוב ולהדפיס.

על המחשב מותקנת תוכנת "4 CLICKER" הידועה, המאפשרת לבנות לוחות תקשורת קוליים ממוחשבים באמצעות תמונות ומילים כתובות. השימוש בתוכנה פשוט ויעיל.

ייחודה הגדול של התוכנה, והחידוש בעבודה במחשב הנייד היא המעבר המיידי בין הדפים (רמות) הנעשה ע"י לחיצה המקשרת לדף אחר שנבחר. שימוש במחשב התקשורת אינו מצריך החלפה ידנית של דפים, איבוד דפים, סרבול המעבר בין רמות- דבר המעכב את המשתמש ולעיתים מונע ממנו להעביר את המסר.

התוכנה מאפשרת מעבר בין דפים מלוח התקשורת למעבד תמלילים, לדוגמא תוכנת ה- WORD. המחשב אסתטי, דפיו צבעוניים, ברורים ונקיים, דבר המוסיף למוטיבציה של המשתמש ומקל על הסביבה והבית לקבל את מוגבלותו של הילד והצורך שלו בשימוש בפלט קולי.

עזר מציון רכש 35 מחשבי דרור, ומשאיל אותם למשפחות לתקופת נסיון של כחצי שנה. לחץ כאן

לחברת פור אי די

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן