Skip to main content

חדשות

העמותה קיימה מיזם נגישות לתלמידי התיכון הריאלי בחיפה

קטגוריה: חדשות העמותה

עמותת נגישות ישראל קיימה ביום א' 3.4.16 מיזם תחנות התנסות במוגבלויות השונות לתלמידי שכבת כיתות י"א בתיכון הריאלי בחיפה, במסגרת תכנית נאמני נגישות בתרומת ועדת עזבונות.

המיזם החל בהרצאה שניתנה על ידי ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, מנהלת נגישות ישראל צפון-נ.י.צ.; בהרצאה חלקה רויטל עם התלמידים את סיפורה האישי, את סיפור הקמת עמותת נגישות ישראל ונ.י.צ. ואת העקרונות הבסיסיים של הנגישות וקבלת השונה.

לאחר ההרצאה, חולקו התלמידים לקבוצות ועברו בין תחנות התנסות חווייתיות שונות – המדמות התמודדות עם מוגבלויות שונות. בכל תחנה נפגשו בני הנוער עם מדריך עם מוגבלות שחשף בפניהם את עולמו האישי- הקשיים, האתגרים וההצלחות.

בין התחנות שעברו התלמידים היו: תחנה מוגבלות בראייה, שבה התלמידים התנסו במוגבלות בראייה באמצעות ביצוע פעולות עם כיסויי עיניים; תחנת מוגבלות קוגניטיבית, שבה התלמידים עברו חווייה המדמה את התחושות של תלמיד עם מוגבלות זו; תחנת מוגבלות בשמיעה – _x001D_כולל סדנת שפת סימנים; ותחנת מוגבלות בניידות ומוגבלות מוטורית בידיים, בהן עברו התלמידים מכשולים בכיסאות גלגלים והתנסו בביצוע פעולות כמו קשירת שרוכים עם שימוש מוגבל בידיים. הפעילות בתחנות אוישה ולוותה על ידי עובדי עמותת נגישות ישראל ומתנדבי נ.י.צ. אשר חלקו עם התלמידים את סיפוריהם האישיים המרגשים.

המיזם התקיים כהפנינג פתוח בחצר בית הספר ובכיתות הלימוד. במהלך המיזם היה שיתוף פעולה מלא של התלמידים שגילו רגישות רבה, אכפתיות והתעניינות בסיפוריהם של מדריכי העמותה.

בתום התחנות קובצו התלמידים לשיחת משוב באולם, שבה חלקו את חוויותיהם הנרגשות ואת השינוי שחוו בתפיסת עולמם ובקבלת השונה. בית הספר קיבל מנציגי העמותה תעודה על השתתפותו במיזם.

תודה רבה לצוות בית הספר שפתח בפני עמותת נגישות ישראל את שעריו ונטל חלק משמעותי במיזם, כחלק מהכשרתם למטלת הביצוע בנושאי נגישות במסגרת שיעורי אזרחות.

תודה חמה ומיוחדת למתנדבי נ.י.צ. שפינו מזמנם ויכולותיהם להנחיל לתלמידים את תורת הנגישות.

התלמידים עוברים מכשולים בכיסאות גלגלים   התלמידים מנסים לקשור שרוכים עם כפפות קשיחות על הידיים

התלמידים עם כיסוי עיניים הולכים בטור  התלמידים יושבים עם אוזניות אוטמות על אוזניהם

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן