Skip to main content

חדשות

הפנינג נגישות וקבלת השונה במכללת "אורנים"

קטגוריה: חדשות העמותה

עמותת "נגישות ישראל" קיימה ביום ב' 11.4.16 במכללת "אורנים", הפנינג נגישות לסטודנטים ולמרצים, כאירוע שיא לאחר סדרת פעילויות במכללה בנושא הנגישות אשר כללו הרצאות וארוחות חושים בתמיכתם הפעילה של דיקן הסטודנטים – ביני תלמי ורכזת הנגישות של המכללה – אילת גופר.

המדשאה המרכזית התמלאה בתחנות התנסות חווייתיות ובמשתתפים שהגיעו לחוות מעולמם של אנשים עם מוגבלות. מטרת ההפנינג הייתה להעלות את המודעות לנושא הנגישות ולהפגיש את אנשי הסגל והסטודנטים עם אנשים עם מוגבלות. התנסות חווייתית, בה כל אדם מתנסה בהתמודדות עם מגבלה, ממחישה בצורה הברורה ביותר את המגבלות איתן מתמודד אדם עם מוגבלות.


בכל תחנה נפגשו המשתתפים עם אנשים עם מוגבלות ששיתפו בחוויות, בהצלחות ובאתגרים אותם חווים ביומיום, ונתנו למשתתפים לחוש את המוגבלות:

בתחנת מוגבלות בניידות, המשתתפים חוו איך מרגיש אדם היושב על כיסא גלגלים אשר מגיע למקומות שונים ונתקל במכשולים בדרך.
בתחנת מוגבלות בראייה התנסו המשתתפים במסלול "הליכה על עיוור" וחוו מכשולים והליכה עם מלווה.
בתחנת
המוגבלות בשמיעה
עברו סדנה חווייתית בשפת הסימנים עם אדם חירש ומתורגמנית לשפת הסימנים. וכן קעקועי גוף של סימן בשפת הסימנים.

בתחנת ה"גרפיטי הנגיש" הבינו המשתתפים את הקושי בעשיית פעולות פשוטות כשיש מוגבלות מוטורית בידיים, כמו כתיבה, כפתור כפתורים ושריכת שרוכים.
בתחנת המוגבלות הקוגניטיבית נפגשו עם מדריכה עם מוגבלות שכלית התפתחותית אשר סיפרה על חייה, האתגרים וההצלחות, הפתיעה וריגשה את קהל המשתתפים והשאירה חותם חזק של איך להיות נגיש לאדם עם מוגבלות קוגניטיבית.

את ההפנינג ואת איוש התחנות הובילו מתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. בניהולם של ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב, במשולב עם עובדי עמותת נגישות ישראל בהובלתה של מיטל פיננסר.

בנוסף, התכנסו המשתתפים בשולחנות עגולים "קפה נגיש" לשיח מרתק על מוגבלויות והנגשתן, על סובלנות וקבלת השונה ועל האופן בו מכללת אורנים יכולה לקדם את הסוגיות הללו. הסטודנטים גם נחשפו לפועלה של עמותה המקדמת גידול ואילוף כלבי נחייה לעיוורים.

בהפנינג השתתפו באופן פעיל ח"כ אלעזר שטרן, מר אבי בניהו ונשיאת המכללה פרופ' יערה בר-און, אשר התנסו בהתניידות בכיסא גלגלים במסלול המכשולים עם הקושי הכרוך בפעולה הזו. האורחים אף השתתפו באופן פעיל במעגלי השיח העירני ב"קפה נגיש" ותרמו מדעותיהם ומהשקפת עולמם.

מזג אוויר מושלם, ארגון מופתי ומעורבות פעילה של סטודנטים שאכפת להם, אשר לקחו עימם מאותו יום שינוי ערכי וסובלנות וקבלת השונה – תרמו להצלחתו הרבה של ההפנינג.

תודה רבה לאילת גופר רכזת הנגישות של המכללה, ולכל הסטודנטים אשר סייעו בהקמה וליווי האירוע.

מפי הסטודנטים: "מפגש אחד של 10 דקות עם כל אחד מהאנשים עם המוגבלויות, אתה מבין ומפנים הרבה יותר מאשר שנה שלמה של לימודים בהרצאות".

 

בתחנת המוגבלות בשמיעה עברו סדנה חווייתית בשפת הסימנים עם אדם חירש ומתורגמנית לשפת הסימנים  בתחנת מוגבלות בניידות, המשתתפים עברו מסלול מכשולים על כיסאות גלגלים

חבר הכנסת אלעזר שטרן עובר מסלול מכשולים עם כיסא גלגלים  המשתתפים מתנסים בתחנת ה"גרפיטי הנגיש"

בתחנת המוגבלות הקוגניטיבית ניסו המשתתפים לפתור קופסאות חשיבה  תחנת ה"גרפיטי הנגיש"

ח"כ אלעזר שטרן יושב על כיסא גלגלים ולצדו עומד מר אבי בניהו   מנהלי ומתנדבי נגישות ישראל צפון - נ.י.צ.   

  

 

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן