Skip to main content

חדשות

עמותת 'נגישות ישראל' קיבלה מעמד 'יועץ מיוחד' ל ECOSOC – המועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם!

קטגוריה: חדשות העמותה

עמותת 'נגישות ישראל', המקדמת נגישות למען שיפור איכות חייהם ושילובם בחברה של 1.6 מיליון אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם החיים בישראל, קיבלה ב-23.5 את תמיכת הוועדה לעמותות לקראת קבלת המעמד, וב-29.7 קיבלה באופן רשמי מעמד של "יועץ מיוחד" למועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם (ECOSOC). מדובר בפורום המרכזי של האו"ם העוסק בהמלצות ובמדיניות כלכלית וחברתית במדינות העולם.

משמעות הדבר היא הכרה בעמותה כמובילה עולמית בתחום קידום הנגישות, השילוב, ההסברה וקידום מדיניות ופתרונות יצירתיים לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם.

עמותת 'נגישות ישראל' מקדמת את מהפיכת הנגישות בישראל תוך פיתוח מודלים ייחודיים כלכליים, חברתיים של הטמעת הנגשה בארגונים גדולים, מקדמת מודעות לנושא הנגישות בדרכים מקוריות, ונמצאת בחוד החנית בקידום חקיקת הנגישות בישראל.

המעמד החדש של 'נגישות ישראל' באו"ם מאפשר לעמותה לחלוק את ניסיונה הרב בתחומים אלה עם מדינות העולם החברות בוועדה הכלכלית החברתית, ועם שאר המדינות החברות באו"ם. ובכך לייצג את ישראל כמדינה מובילה ומתקדמת בכל הקשור לשוויון זכויות, נגישות ושילוב של אנשים עם מוגבלות.

בנוסף, תוכל העמותה לפתח קשרים מקצועיים עם ארגונים ברחבי העולם, להתעדכן בהתפתחויות ובמגמות אחרונות, להעלות את המודעות הבינלאומית בנושא נגישות ואנשים עם מוגבלות על כל רבדיו, לעקוב ולסייע ביישום האמנה הבינלאומית בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות.

הדיון המקדים בוועדה לקבלת עמותות על קבלת המעמד המיוחד התקיים בוועדה לזכויות האדם של האו"ם, שאישרה אותו ללא התנגדות אף אחד מנציגי המדינות בוועדה. את 'נגישות ישראל' יצגו בדיון בהצלחה רבה עו"ד מיכל רימון – מנכ"לית העמותה ונטע רוטמן – מנהלת המחלקה לייעוץ נגישות בעמותה.

מיכל רימון ונטע רוטמן
 

 

"נגישות ישראל" בפעילות בינלאומית

♦ בחודש פברואר האחרון העמותה הוזמנה להשתתף בכנס מיוחד בבנייני האו"ם בוינה, העמותה הקימה את שביל הנגישות – מודל ייחודי להעלאת המודעות לנגישות באופן חוויתי שפותח ע"י העמותה והוצב בכניסה. מאות המוזמנים לכנס היו חייבים לחוות מוגבלות כדי לצלוח את דרכם לאולמות הכנס. על שביל הנגישות הוצבו מספר תחנות המאפשרות למשתתפים לחוות מוגבלות באופן חוויתי

החל מניסיון לתמרן בכסא גלגלים בשביל צר עם גבשושיות דרך הליכה בעיניים מכוסות, ניסיון לתקשר באוזניים מכוסות ועד לציור באמצעות הפה.  

 

♦ במהלך השנה נחשפו עשרות דיפלומטים מרחבי העולם לארוחות החושים החווייתיות של העמותה באירועים שהתקיימו בניו יורק, בוינה ובישראל. האירועים צירפו בעצם שגרירים חדשים שהתלהבו מפעילות העמותה וקיבלו כלים להעביר את המסר חזרה במדינותיהם.

בתחילת אפריל התקיימה בישראל ועידת נגישות ישראל ה-4, בהשתתפות דוברים רבים מרחבי העולם. השיח והחלפת המידע והלימוד ההדדי רק חידדו את החשיבות שבקיום רב שיח בינ"ל בנושא ועל כך שלנגישות ישראל יש הרבה מה להציע ברב שיח שכזה.

בחודש אפריל התבשרנו כי

UNDESA בחרה בבחירה מוקדמת בשני פרויקטים מובילים של העמותה מודל ארגון נגיש ופרויקט ההדרכה לשירות נגיש "עזור לי לעזור לך" כ-BEST PRACTICES (כפרויקטים המובילים של השנה) ותכלול אותם בדו"ח שמוציא הארגון לקראת כנס האו"ם הבינ"ל HABITAT III שיתקיים לקראת סוף השנה בקיטו אקוודור.


בתאריכים 6-3 בספטמבר 2015, נטע רוטמן, מנהלת מחלקת יעוץ לנגישות בעמותה, ייצגה את ישראל בכנס בינ"ל של נשים עם מוגבלויות של ה-
( WSBT (Women Striving for Brighter Tomorrow
שהתקיים בסיאול, קוריאה.

אין ספק שהפעילות הבינ"ל שהעמותה נחשפה אליה בשנים האחרונות הביאו לשיפור במקצועיות ובידע של העמותה. כתוצאה מכך, העמותה שיפרה את מקצועיותה ותרמה לכך שעלינו בעוד שלב בדרך להגשמת המטרה של שילוב אנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם בחברה הישראלית . אין ספק גם שפעילות זו סייעה רבות בקבלת המעמד החשוב הזה של יועץ מיוחד ב-

ECOSOC בזירה הבינלאומית.
 


ישיבת המועצה הכלכלית-חברתית של האו"ם (ECOSOC)

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן