Skip to main content

חדשות

תכנית "שווה לכולם" לתלמידי ביה"ס אמית איתן

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום חמישי ה-16.6.16 השתתפו תלמידי שכבת ח' בביה"ס אמית איתן ממעלה אדומים בתכנית "שווה לכולם", אותה מקיימת עמותת "נגישות ישראל" בתרומת כלל ביטוח

בתחילת היום התלמידים עברו הרצאת העשרה בנושא נגישות, שבה למדו על קבלת השונה ועל המוגבלויות השונות בחברה. התלמידים עסקו בשאלות מהי נגישות, מדוע צריך אותה וכיצד היא תורמת לחברה כולה.

לאחר ההרצאה התלמידים פגשו אנשים עם מוגבלות שסיפרו להם ממקור ראשון כיצד מרגיש להיות אדם עם מוגבלות ואילו קשיים ומכשולים הם חווים עקב חוסר בנגישות. התלמידים פגשו מדריכים עם מוגבלות בראיה, בשמיעה, בניידות ומוגבלות קוגניטיבית. בכל מפגש התלמידים גם חוו בעצמם את המוגבלות – עברו מסלול מכשולים על כסאות גלגלים, שדימה את המכשולים שתלמיד עם מוגבלות יכול להיתקל בהם בסביבתו; נכנסו לכיתה עם כיסויי עיניים, על מנת להמחיש את התחושות של אדם שאינו רואה; קיימו משחקי תקשורת ללא שמיעה, לדימוי האופן בו אדם עם מוגבלות בשמיעה יכול לתקשר; והתנסו בפתרון משחקי חשיבה תחת לחץ לדימוי הקשיים של אדם עם מוגבלות קוגניטיבית בביצוע משימות שונות.

בתום הפעילויות התלמידים עברו שיחת סיכום שבה סקרו את הפעילות שחוו, התלמידים סיפרו מה הם למדו ואילו דברים הם לוקחים איתם בעקבות היום. אחד התלמידים סיפר: "הפעילות גרמה לי להעריך יותר את האנשים האלה, שהם מצליחים להשתלב בחברה ולעשות הכל כמעט כמונו רק שיותר קשה להם. הם כמו כל אחד אחר בחברה", עוד תלמיד שיתף: "הפעילות נתנה לי ידע איך לגשת אליהם". תלמיד נוסף אמר: "למדתי להעריך יותר את מה שקיבלתי שלא כל אחד קיבל".

 

התלמידים התנסו בפתרון משחקי חשיבה   מדריכה מול תלמידים עם אוזניות אוטמות קול

התלמידים עברו מסלול מכשולים על כסאות גלגלים

תלמידים יושבים בכיתה עם כיסוי על עיניהם

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן