Skip to main content

חדשות

גם הסינים שמעו על ארוחות החושים שלנו והגיעו לחוות וללמוד!

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום שני ה5.6.17 קיימה מחלקת חינוך של עמותת נגישות ישראל ארוחת חושים חווייתית לאנשי חינוך מסין שהגיעו לישראל במטרה ללמוד על תחום החינוך במדינה

האירוע, שיזמה חברת T&J, נפתח במפגש עם מנכ"לית העמותה, עו"ד מיכל רימון, שסיפרה לאורחים על פועלה של העמותה במרחב הציבורי בכלל, ובתכניות שהעמותה מפעילה במוסדות החינוך בארץ בפרט.

לאחר מכן המשתתפים עברו ארוחת חושים חווייתית ארוחה בה חווים המשתתפים 'מהי המשמעות להיות עם מוגבלות' דרך התמודדות עם ארוחה, כשבכל מנה נלקח מהם חוש אחר (ראייה, שמיעה ומוטוריקה עדינה). את החוויה הובילו מדריכים עם מוגבלות שחשפו בפני המשתתפים את עולמם האישי.

שלוש מנות – שלוש מוגבלויות

בשלב הראשון של הארוחה קיבלו המשתתפים כיסויי עיניים והוכנסו לחדר לא מוכר, שבו התמודדו בזיהוי מנה ממספר מרכיבים מבלי היכולת לראות. את שלב זה העבירה מדריכה עם מוגבלות בראיה ששיתפה אותם בסיפור חייה כתלמידה עיוורת במערכת חינוך רואה ובקשיים והפתרונות שאפשרו לה להשתלב בבתי הספר שבהם למדה. בתום המנה הראשונה המדריכה, שהינה גם זמרת, שרה שיר שריגש אותם עד דמעות, ובעקבותיו אחת מן המשתתפות ניגשה אליה, אחזה בידה ושרה לה שיר סיני, שהוסיף לרגש את כלל הנמצאים בחדר.

 

שלב השני המשתתפים קיבלו כפפות בישול המגבילות את תנועת האצבעות והתנסו באכילת מנות שונות כפי שחווה אדם עם מוגבלות פיזית. את שלב זה הנחתה מדריכה עם מוגבלות בניידות, ששיתפה אותם בכלים שאפשרו לה ויכולים לאפשר לאחרים להשתלב במערכת החינוך.

האורחים מסין יושבים עם כיסוי על העיניים    האורחים מסין מנסים לאכול את המנה העיקרית עם כפפות מגבילות על הידיים
האורחים מסין יושבים עם כיסוי על העיניים                                                               האורחים מסין מנסים לאכול את המנה העיקרית עם כפפות מגבילות על הידיים


לאחר מכן פגשו באדם עם אספרגר, ששיתף אותם בהתמודדות ובקשיים הנלווים למוגבלות שאינה נראית, שבה אובחן רק בשלב מאוד מאוחר, דבר שהקשה על שילובו במערכת החינוך. המשתתפים הביעו הזדהות עם קושי זה ושיתפו כי הם נחשפים למקרים רבים של תלמידים עם קשיים כאלו או אחרים אך לא תמיד יש להם את הכלים או היכולת לתת להם מענה. עוד הם שיתפו כי אצלם תלמידים עם מוגבלות כמו אוטיזם אינם משולבים בבתי הספר הרגילים ונמצאים הרחק בשוליים, בבתי ספר או מוסדות המיועדים רק להם.

המנה האחרונה הוגשה כשעל אוזני המשתתפים מורכבות אוזניות המגבילות את השמיעה, תוך התמודדות עם הזמנת המנה ללא יכולת לתקשר עם המלצר. בשלב זה פגשו המשתתפים במדריך חירש שממנו למדו בין היתר כיצד ניתן לתקשר עם אדם שאינו שומע.

 

מתחילים לייצא לסין?

 

האורחים הביעו עניין רב בתחום החינוך לנגישות במדינת ישראל, והתרגשו לפגוש את המדריכים ולשמוע ממקור ראשון על האופן שבו הם מתמודדים עם המוגבלות ומלמדים את הסביבה כיצד לעזור להם להשתלב בחברה ובמערכת החינוך.

 

הם שיתפו כי סין נמצאת בפיגור של עשרות שנים בכל הקשור לתחום הנגישות והשילוב של אנשים עם מוגבלות במערכת החינוך, והביעו תקווה ורצון להעביר את שלמדו הלאה.


המשתתפים מסין יושבים עם אוזניות אוטמות קול ולומדים לתקשר עם אדם חירש

המשתתפים מסין יחד עם מדריכי העמותה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן