Skip to main content

חדשות

פרס בינלאומי הוענק בניו יורק ליובל וגנר מייסד ונשיא נגישות ישראל

קטגוריה: חדשות העמותה

נשיא ומייסד עמותת "נגישות ישראל", יובל וגנר, קיבל בליל ה-4.12 בניו יורק את הפרס היוקרתי ע"ש הנרי ויסקארדי, המוענק למנהיגים בינלאומיים הפועלים לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות, על ידי עיצוב עמדות, העלאת המודעות והנהגת יוזמות פורצות דרך

יובל הוא אחד משמונה זוכים שנבחרו מבין מאות מועמדים מרחבי העולם .

הפרס שהפך בשנים האחרונות לאחד הפרסים היוקרתיים ביותר להכרה בהישגים אישיים בעולם , הוענק ליובל במעמד הקונסול הישראלי בניו יורק דני דיין, בעיתוי שאינו מקרי – יום המודעות לזכויותיהם של אנשים עם מוגבלות המצוין ברחבי העולם.

יובל הוא הזוכה הישראלי הראשון בפרס זה , והוא קיבל אותו על פעילות עמותת נגישות ישראל, השפעתה על קידום הנגישות, יצירת אהדה חיובית וקידום המודעות ועל ידי כך שיפור באיכות החיים של אנשים עם מוגבלות .

 

יובל וגנר, נשיא ומייסד נגישות ישראל:

"שמחתי והתרגשתי ללמוד על הבחירה בי ובעמותת נגישות ישראל בזכייה בפרס בינלאומי זה .
עמותת נגישות ישראל מובילה את מהפכת הנגישות לכל סוגי המוגבלויות בכל תחומי החיים
.

אני וכל צוות העמותה עובדים קשה לקידום הנגישות שלא במטרה לזכות בפרסים, עם זאת ההכרה בהישגיה של העמותה בישראל, מרגשת ומעוררת מוטיבציה . הידיעה בזכייה הפתיעה אותי במיוחד, שכן לא הגשנו מועמדות לזכייה .

נמשיך לפעול במרץ ויצירתיות ככל שניתן על מנת שאנשים עם מוגבלות יוכלו לחיות בכבוד, שוויון ועצמאות מרבית, למרות ועל אף מוגבלותם"

נכון לסוף 2017 מדינת ישראל הינה מהמובילות בעולם:

יש לנו חקיקת נגישות מתקדמת, אנחנו שותפים וחתומים כמדינה על אמנה בינלאומית לקידום זכויות לאנשים עם מוגבלות.

העמותה פועלת מאז 1999, שזה 18 שנה, ויש חקיקה לנגישות מ 2005 קרי 12 שנה. להשוואה, בארה"ב החקיקה קיימת כבר 25 שנה..

בישראל אנו פועלים בשלושה מישורים עקריים

  1. נגישות המרחב הבנוי
  2.   נגישות חברתית
  3.   נגישות השירותים

השנה יצאנו עם מיזם ואתגר פורץ דרך וחדשני ברמה העולמית והואלהפוך את ישראל העתידית לנגישה בעידן הדיגיטלי ושכזו מובילה עולמית".

 

נטע רוטמן, מנהלת מחלקת יעוץ בעמותה קיבלה את האות בשם וגנר. "כאשה עם מוגבלות הייתה לי את הזכות לקבל בשמו את הפרס יובל שינה את חיי וחייהם של רבים כמותי והפך אותם באמצעות הנגישות לשוויונים, מכובדים ועצמאים", אמרה

 

 

 

דני דיין, קונסול ישראל בניו יורק:

 

"פועלו של יובל וגנר לקידום הנגישות הינו אחד המשמעותיים בחברה הישראלית. מדינת ישראל חוקקה חוקים להטמעת הנגישות, ויובל דאג להטמיע אותם. יובל הפך את מדינת ישראל לנגישה יותר עבור אנשים עם מוגבלות ואותנו כחברה לטובה יותר"

 

דני דיין ונטע רוטמן ליד שלט המתאר את פועלו של יובל וגנר והסיבות לזכייתו בפרס   נטע רוטמן מקבלת את הפרס בשם יובל וגנר במעמד דני דיין
נטע רוטמן, מנהלת בעמותה, קיבלה את האות בשם וגנר במעמד דני דיין

 

אודות יובל וגנר:

 

וגנר , החל את שירותו הצבאי כטייס מסוקי קר בחיל האוויר. תאונת מסוק בטיסת אימונים ב-18 במרס 1987 שינתה את חייו מן הקצה אל הקצה – מטייס צעיר בחיל האוויר הוא מצא את עצמו משותק מהצוואר ומטה ומרותק לכיסא גלגלים .  

חיל האוויר בחר שלא לשחרר את יובל משירות בצבא קבע, למרות המגבלה הקשה, והציע לו לשנות מקצוע – מטייס לתכניתן, וכך היה. בהמשך דרכו, יובל לא מפסיק להתקדם. הוא יוזם, מפתח ומנהל פרויקטים רבים בצבא, ובמקביל לומד לתואר במנהל עסקים. לאחר 31 שנות שירות בחיל האוויר, בחודש ספטמבר 2014, השתחרר יובל בדרגת סא " ל .  

בשנת 1998, כשיובל חש שהמצוקה בתחום הנגישות בארץ רבה, פעל להקמת עמותת נגישות ישראל שהושקה בבית הנשיא, ביוני 1999, ועוסקת מאז בקידום הנגישות ושילוב אנשים עם מוגבלות ומשפחותיהם בחברה בישראל, בכבוד, בזכות, בשוויון ועצמאות .

 

לעמותה בהובלת וגנר שורה ארוכה של הישגים בקידום המודעות לנגישות ואנשים עם מוגבלות, קידום חקיקת הנגישות בכנסת, תעסוקת אנשים עם מוגבלות, קידום טכנולוגיות נגישות, חינוך עשרות אלפי ילדים ובני נוער לנושא נגישות וקבלת האחר, הנגשת ארגונים וחברות רבים, טיפול בתלונות נגישת, הקמת פורטל אינטרנטי בשלוש שפות מספק מידע מסייע לאנשים עם מוגבלות ואנשי מקצוע בתחום הנגישות ועוד .

 

שמונת הזוכים בפרס
שמונת הזוכים בפרס

 

Henrry Viscardi

, שעל שמו מוענק הפרס, היה דמות ידועה בארה " ב כמוביל קידום זכויות ותעסוקת אנשים עם מוגבלות. שימש כיועץ בתחום הנכויות ל-8 נשיאים בארה " ב.  הוא ייסד את מרכז ויסקארד – ארגון ללא כוונת רווח הפועל להעצמת אנשים עם מוגבלות והפיכתם למנהיגים .

 

viscardicenter.org

 

אות הפרס הבינלאומי ע
אות הפרס הבינלאומי ע"ש הנרי ויסקרדי

שלט המתאר את פועלו של יובל וגנר והסיבות לזכייתו

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן