Skip to main content

חדשות

המועצות הדרוזיות ברמת הגולן עברו הדרכת נגישות

קטגוריה: חדשות העמותה

בתאריך 9/4 התכנסו עובדי המועצות המקומיות הדרוזיות ברמת הגולן: מסעד'ה, מג'דל שמס, עין קיניא, ובוקעתא, ליום עיון חווייתי שהעבירה עמותת "נגישות ישראל" בנושא נגישות השירות ברשות המקומית, בתרומת קרן פיליפ מוריס.

 

היום נפתח במילות פתיחה של מהדי, מתנדב "המרחב לחיים עצמאיים בגליל" שבניהול עמותת נגישות ישראל, המתגורר במסעדה והיה ממארגני היום, מהדי שיתף את הנוכחים בחשיבות היום הזה, בהיותו תושב עם מוגבלות בראיה שהנגישות באזור בו הוא מתגורר משמעותית עבורו באופן מיוחד.

 

המשתתפים בהדרכה מאזינים להרצאת מבוא
בחלק העיוני האזינו המשתתפים להרצאת מבוא בנגישות

לאחר מכן שמעו המשתתפים הרצאה בנושא נגישות, הכירו מושגי יסוד בתחומי הנגישות הפיזית ונגישות השירות, נחשפו למוגבלויות השונות וצרכי הנגישות שלהן ומה הם יכולים לעשות על מנת לתת שירות נגיש לתושבי המועצות בהן הם עובדים.

החלק החווייתי והמרגש של היום הפגיש את המשתתפים עם ארבעה מדריכים עם מוגבלות ואיפשר להם לחוות בעצמם את המוגבלויות השונות; בתחנת מוגבלות בראייה התנסו המשתתפים בעיוורון באמצעות כיסויי עיניים ופגשו את סוהד, תושבת מסעדה ששיתפה בחוויות האישיות שלה כאישה עם מוגבלות בראייה. בתחנת מוגבלות בשמיעה פגשו המשתתפים את יהונתן, מדריך חירש, אשר לימד ש"הקול הוא לא הכול", כיצד לתקשר עם אדם כבד שמיעה או חירש ומה התפקיד של מתורגמן לשפת הסימנים.

בתחנת מוגבלות בניידות המשתתפים התנסו במסלול מכשולים על כיסאות גלגלים וניסו למלא טפסים עם כפפות המדמות מוגבלות בידיים, נתנאל – מדריך בכיסא גלגלים שמתנדב אף הוא ב"מרחב לחיים עצמאיים בגליל", ליווה את המשתתפים בסיפורים וחוויות אישיות מעולמו ונתן דגשים לשירות נגיש לאדם עם מוגבלות בניידות.

 

המשתתפים ניסו למלא טפסים עם כפפות המדמות מוגבלות בידיים
המשתתפים ניסו למלא טפסים עם כפפות המדמות מוגבלות בידיים


המשתתפים נחשפו גם ללי, מדריכה עם מוגבלות קוגניטיבית ששיתפה את עובדי הרשויות בסיפורה האישי ובטיפים לשירות נגיש לאדם עם מוגבלות קוגניטיבית, דרך המפגש הבינו המשתתפים כמה הרגישות והסבלנות מצידם נחוצים לה ולכל תושב עם מוגבלות.

בסוף היום התכנסו המשתתפים לסיכום, בו שיתפו את התחושות שעלו בהם בעקבות המפגשים.

"הרגשתי שאני מבינה עכשיו לפרטי פרטים את המקום של האדם עם מוגבלות, את 'המדרגה הקטנה'." אמרה אחת המשתתפות ואחרת הוסיפה "זה גרם לי לחשוב איך אני יכולה לשפר את ההתנהגות שלי, את השירות, איך אני רואה את הצרכים של אותם תושבים ונותנת להם את העזרה שהם צריכים."

היום היה מרגש ומלמד מאוד עבור עובדי הרשויות, "היום הזה נתן לנו דגשים טובים איך להמשיך ולקדם", סיכם אחד המשתתפים וכולנו מקווים שבעקבות היום המרתק שהיה, כל המשתתפים ימשיכו בקידום הנגישות ברשויות שלהם.

 

בתחנת מוגבלות בניידות המשתתפים התנסו במסלול מכשולים על כיסאות גלגלים
בתחנת מוגבלות בניידות המשתתפים עברו מסלול מכשולים על כיסאות גלגלים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן