Skip to main content

חדשות

ביוזמת נגישות ישראל: 250 נציגים מ-56 מדינות השתתפו (7.5) בוובינר שעסק בהשפעת הקורונה על חייהם של אנשים עם מוגבלות

קטגוריה: חדשות העמותה

 

250 נציגים מ-56 מדינות מהעולם השתתפו בוובינר ייחודי שהתקיים ביום חמישי ה- 7.5.20, בהובלת עמותת נגישות ישראל בנושא שיתוף פעולה בינלאומי לסיוע לאנשים עם מוגבלות וקשישים בכל העולם.
מדובר בתקופה מאתגרת לכולם, אך תקופה מאתגר שבעתיים לאנשים עם מוגבלויות, בעיקר הקשות בהן.

רבים מהאנשים עם מוגבלות בסיכון עקב מצב רפואי ולכן  נדרשים לשמור על ריתוק לבית ובידוד חברתי. כך לדוגמא אלה עם מוגבלות קשה שבביתם לבד וללא עזרה חוששים איך יקבלו מזון, תרופות, ציוד רפואי ואפילו עזרה בניקיון ושלא לדבר על המשך טיפולים בריאותיים שוטפים. אנשים עם מוגבלויות שמיעה חוששים איך יתקשרו איתם, כי הטלפון אינה אופציה וכי מסיכת הגנה מונעת את האפשרות לקריאת שפתיים. ועיוורים חוששים שאם ישימו להם משלוחים בכניסה לבית הם בכלל לא יצליחו למצוא את המשלוח בעצמם, ובכלל חששות איך להיות מעודכנים על המגבלות והנחיות ראש הממשלה והמשרדים השונים. ואיך תלמידים עם מוגבלות ימשיכו ללמוד מרחוק ללא נגישות טכנולוגית של שיחות הווידיאו ומה יקרה אם חס וחלילה יאלצו להתאשפז – איך הנגישות שם?
אלה הן דוגמאות על קצה המזלג.

תקופה זו מתאפיינת גם ב"ישראל היפה" ארגונים ורשויות  בכל העולם וכמובן בישראל יוזמים פרויקטים בעלי השפעה גדולה על יכולתם של אנשים עם מוגבלות וקשישים לשרוד את התקופה הקשה הזו.
עמותת נגישות ישראל המנהלת קהילת קשרים בינלאומיים לנושא שוויון, נגישות ושילוב אנשים עם מוגבלות, יזמה רעיון של סדרת מפגשים מקוונים בינלאומיים.

בכל מפגש יוצגו 5 מיזמים מוצלחים שניתן ללמוד מהם או להעתיקם בפשטות ולהטמיעם בערים ומדינות בכל העולם ועל ידי כך לשפר את השרידות של אנשים עם מוגבלות במצב חרום זה.
בין שותפים למפגש היו ארגונים מובילים נוספים כגון: Zero Project, G3Ict , ONCE, IAAP, Google, Microsoft, InAble, FAISR, NYC, The Value Able   500  ומשרד החוץ הישראלי .

ביום חמישי האחרון התקיים המפגש המקוון הראשון מתוך סדרה בנושא. במפגש זה השתתפו מעל 220 נציגים מ- 56 מדינות מהעולם.

היה לנו הכבוד לפתיחת הוובינר ע"י שגרירת ישראל באו"ם בג'נבה שויץ – הגב' אביבה רז שכטר, שהדגישה את החשיבות שישראל רואה בהובלת הנושא בעולם לרבות פתרונות יצירתיים המביאים מתודולוגיות ופתרונות חדשניים גם לשעת חירום, ושאנו חולקים אותם באופן גלובלי.

זכינו להשתתפותו של כבוד השגריר באו"ם לעניין אנשים עם מוגבלות –  מר לואיס גאלאגוסkeynote Speaker- Luis Gallegos, Amb. Of Ecuador to UN, President of COSP (Conference of State Parties of the CRPD)
השגריר גאלאגוס שיתף על הקשיים של אוכלוסיית האנשים עם מוגבלויות ובירך על היוזמה של עמותת נגישות ישראל להתגייסות ושיתוף בינלאומיים. וכפי שאמר:  אני מצפה שביחד נמצא את הדרך לכך שאנשים עם מוגבלות לא יישארו מאחור, לא ישארו אלה שלא דואגים להם.

 


         מר לואיס גלאגוס – השגריר באו"ם לעניין אנשים עם מוגבלות

יו"ר עמותת נגישות ישראל יובל וגנר, קרא לכל השותפים והמדינות לנצל את ההזדמנות הזו של אסטרטגיות יציאה – לוודא שעיניינם של אנשים עם מוגבלות מתוחקר ומטופל. יובל ציין שבתקופה בה כולנו נאלצנו לקבל יותר שירותים מרחוק יותר שירותים דרך הדיגיטל  – עלינו לוודא מחוייבות של המדינה וכלל הגורמים הרלוונטים לנגישות דיגיטלית מראש כבר משלב התכנון.

 המיזמים שהוצגו במפגש הראשון:

1. (YOU ARE NOT ALONE! – ONCE Foundation, Spainמיזם לעידוד וסיוע למתנדבים שמסייעים לאנשים עם מוגבלות.

2. CAPITO – accessible Corona information – Atempo, Austria – מערכת שלוקחת את המידע של מסיבות העיתונאים והמידע והעדכונים לציבור ומייצרת אותם בשלוש רמות של שפה כך שגם אלה שמתקשים בהבנה וקריאה יקבלו את המידע בצורה המובנת להם.

3. Turning Essential and Emergency Services accessible during COVID-19 – Access Israel – עמותת נגישות ישראל הציגה מדריך שהכנו לצוותי חירום ונותני שירותים חיוניים בתחום המשטרה, פיקוד העורף, רשויות מקומיות ומתנדבים וכמובן נותני שירותים מתחום הבריאות – כל הערכות כללו עקרונות של  כיצד לזהות, לתקשר, לסייע ולטפל באנשים עם מוגבלות וקשישים בעידן הקורונה. בהצגת הפרויקט התמקדה עו"ד מיכל רימון, מנכלית העמותה שהציגה את הפרויקט – בכך שכל הערכות תורגמו לאנגלית והוסבו לעקרונות כלליים שאינם תלויים בחקיקה כזו או אחרת שמיוחדת לישראל וזאת על מנת לאפשר למדינות בכל העולם לקחת ולהטמיע את הכלים במדינתם. בהצגת הפרויקט התמקדה העמותה בהצגת המדריך שהכינו לשירותי הבריאות ובהקרנת סרטון שמלווה את ההדרכה שהופק בשיתוף ובחסות בי"ח אסותא שרואים בנושא זה של נגישות ושילוב חשיובת רבה הבאה לידי ביטוי בשירות שמציעים למטופליהם.

4. #CorCooning (Corona & Cocooning) storytelling campaign – MyAbility, Austria – מיזם בו מתאפשר לאנשי עם מוגבלות לספר ולשתף את סיפורם ודרך התמודדותם האישית בעת הבידוד.

5. MOPD Communication Strategy – COVID19 information and resources – Commissioner for Rights of People with Disabilities, New York City Mayor’s Office  – כיצד מידע חיוני מועבר לכל בעלי העניין השונים לשימושם.

6. Connecting the dots: a proposal on bridging the gap to users – Head of Accessibility Programs, Google – הצעה להקים וויקיפדיה בתחום הנגישות.
לקראת סיום, הגברת קרוליין קייסי מייסדת מיזם השוויון והשילוב במסגרת הפורום הכלכלי העולמי Valuable 500, הדגישה את חשיבות שיתוף הפעולה הבינלאומי בהובלת עמותת נגישות ישראל שמאפשר למיזם הזה לפעול.

את המפגש המקוון סיכמה עו"ד מיכל רימון- מנכ"לית עמותת נגישות ישראל, שנהלה את המפגש המקוון באופן מקצועי נעים וקולח ואפשרה חצי שעה של שאלות , תשובות ותגובות שהוסיפו רבות.
המפגש הבא עוד שבועיים ובמהלכם יוקם אתר אינטרנט לשיתוף המידע.

המפגש הונגשבכתוביות לכבדי שמיעה ע"י חברת הטכנולוגיה הישראלית לתמלול חברת ורביט שמשלבת תוכנת AI   יחד עם גורם אנושי מקצועי להשגת תמלול איכותי ומקצועי בזמן אמת על מנת לאפשר לאנשים עם מוגבלות בשמיעה ולקויות למידה לעקוב אחר הדברים החשובים שהועלו בוובינר.

לדברי עו"ד מיכל רימון, מנכ"לית עמותת נגישות ישראל: "אחת התובנות מהתקופה האחרונה היא עד כמה הגבולות, במיוחד בעידן הקורונה מטשטשים – לווירוס אין גבולות ולכל אחת מהמדינות יש את קבוצת המיעוט הגדולה בעולם שלה, אנשים עם מוגבלות וגם כמובן קשישים ואנו רואים איך בכל מדינה מתמודדים עם אתגרים דומים בהקשר לקבוצה זו ומתפתחות יוזמות בכל מדינה שחלקן יכולות לעניין ולסייע גם למדינות אחרות ובכך לקצר תהליכים ולשפר איכות חיים. "זה הרעיון בבסיס שיתופי הפעולה הבינ"ל שלנו" מסבירה עו"ד מיכל רימון, מנכ"לית עמותת נגישות ישראל "יצרנו מארג של מומחים, חברות מקדמות נגישות, עמותות, אנשי מפתח במדינות בכל העולם שחולקים את האמונה והשליחות שלנו בחשיבות קידום הנגישות והשילוב ברמה מקומית וברמה בינ"ל. הצלחנו ליצור קשר קרוב עם אנשים שהפכו לחברים, נקראים לדגל והתוצאה היא הוובינר שקיימנו שחמישי – בקרב המשתתפים הורגשה התרגשות של ממש לראות נציגים מכל כך הרבה מדינות לוקחים את הזמן מקשיבים, חולקים ותורמים מנסיונם לקידום ההתמודדות הגלובלית עם התייחסות לאנשים עם מוגבלות וקשישים בעידן הקורונה."  

 
             עו"ד מיכל רימון – מנכ"לית נגישות ישראל

צילום מסך של המשתתפים בוובינר

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן