Skip to main content

חדשות

עמותת נגישות ישראל ממשיכה לפעול להנגשה מלאה של השירותים הדיגיטליים הציבוריים לאנשים עם מוגבלות בישראל

קטגוריה: חדשות העמותה

כחלק מפעילות העמותה, מתנהל בימים אלה מהלך, שבמסגרתו מקדמת העמותה בשיתוף וועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בראשות חברת הכנסת עינב קבאלה. במסגרת המהלך, מתקיימים דיונים לעניין הצעת חוק ראשונה מסוגה, בעלת חשיבות גדולה לציבור הרחב בכלל, ולציבור האנשים עם מוגבלות, קשישים וגם אנשים חסרי גישה טכנולוגית בפרט (האוכלוסייה החרדית, ערבית וכו'.)

מדינת ישראל החליטה שקידום השירותים הדיגיטליים שהיא נותנת לאזרחיה בתקופת הקורונה והנגשתם היא בחשיבות גבוהה, מתוך הבנה שאנשים צריכים להישאר בבית  כתוצאה מסגר, או אם כתוצאה מכך שישנם אזרחים שצריכים להישאר בבית ולשמור על בריאותם, או כאלה שמתקשים לצאת מבתיהם. 

 

נכון להיום במסגרת שירותי הממשל, קיימים מקרים בהם האזרח נדרש להגיע פיזית על מנת לחתום, או להציג ולמלא מסמכים שונים ועוד.

 

הרעיון מאחורי הצעת החוק הוא לפשט את כל מתן השירותים הללו ולפשט אותם לכדי שהאזרח יוכל לעשותם מהמחשב הפרטי או הטלפון הסלולרי, מבלי לצאת מהבית. 

 

בנוסף, מדובר בהצעת חוק שבמסגרתה כל אזרח יקבל אזור אישי מאובטח עם כל מסמכיו, כך שהנתונים שלו יהיו זמינים לכל השירותים הציבוריים, והאזרח לא יתבקש להעבירם באופן פיזי בין המשרדים והשירותים השונים.

 

הצעת החוק אמורה להיות תקפה לא רק לשירותי הממשל, אלא גם לתחומים נוספים כדוגמת תחום הבריאות וקופות החולים, המערכת הבנקאית והשירותים ברשויות המוניציפליות ועוד.

 

עמותת נגישות ישראל ונציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, פועלים מול היועצים המשפטיים ומול ועדות הכנסת על מנת שיישום החוק יהיה נגיש, מותאם ושימושי לאנשים עם מוגבלויות על כל סוגיהן.

 

לא מדובר רק בהנגשה של אתרי אינטרנט ואפליקציות, אלה על כל הטכנולוגיות שבהם יעשה שימוש במסגרת קבלת השירותים הדיגיטליים הציבוריים. לדוגמא, תהליכי הזיהוי, החתימה, מילוי טפסים יונגשו למילוי ושליחה מרחוק. 

 

נגישות ישראל פועלת גם לזמינות של האינטרנט לאנשים שאין ברשותם חיבור או נגישות לרשת האינטרנט. חשוב לציין ולהדגיש כי אנשים עם מוגבלות נמצאים בכל חתכי האוכלוסייה: קשישים, ערבים, חרדים, עולים חדשים ועוד.

 

תחום נוסף אותו אנו מקדמים בימים אלה, הוא אוריינות דיגיטלית נגישה. מדובר בשכבת אוריינות נוספת ללמידה על שימוש באינטרנט, אפליקציות וכדומה. בעזרת האוריינות הדיגיטלית ילמדו אנשים עם מוגבלויות כיצד משתמשים בפונקציות הנגשה שונות, כך שגם הם יוכלו להיות חשופים ולעשות שימוש בכלל השירותים הציבוריים הנגישים, אותם אנו מקדמים בימים אלה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן