Skip to main content

חדשות

מת"י מפרסם רוויזיה לתקן נגישות לסביבה בנויה

קטגוריה: חדשות לאנשי מקצוע

מכון התקנים הישראלי מפרסם להערות הציבור את הרוויזיה לתקן הישראלי ת"י 1918 חלק 2 משנת 2001: נגישות הסביבה הבנויה: הסביבה שמחוץ לבניין.

חלק זה של התקן קובע דרישות שיאפשרו נגישות אל בניינים, לרבות נגישות בשטחי החוץ שלהם ונגישות בשטחים פתוחים, כגון: דרכים, שבילים, מדרכות, פארקים, גינות ציבוריות, חופי-ים, ברכות שחייה, שטחי פיקניק ועוד.

הרוויזיה לתקן הוכנה במטרה לשפר את התקן לאור הניסיון שנצבר מאז פרסומו בשנת 2001 ולהתאים את דרישותיו לדרישות תקנות חדשות שפורסמו מכוח חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

תכנון סביבה נגישה משרת את כלל החברה, לרבות ילדים, אוכלוסיית הגיל השלישי ואנשים עם מוגבלות, זמנית או קבועה, במטרה לאפשר את השתלבותם בחברה בדרך עצמאית, שוויונית ומכובדת.

על פי הצעת הרוויזיה לתקן, דרכים להולכי רגל יובחנו באמצעות ניגוד חזותי ומישושי בינן לבין סביבתן ומדרכות יכללו סימנים מאתרים וסימני אזהרה, על מנת להקל על אנשים עם לקות ראייה להתמצא ולהימנע ממכשולים בדרך. דרישה נוספת נוגעת לגשרים ומעברים תת-קרקעיים נגישים המשמשים הולכי רגל לחציית רחוב.

כמו כן, קיימות בתקן דרישות לגבי רוחב דרך, אחוזי שיפועים, מדרגות, מעברי חצייה, מקומות חניה נגישים, אמצעים המאפשרים כניסה נגישה לחופי ים ולברכות שחייה, פינות ישיבה ועוד.

דני גולדשטין, מנכ"ל מכון התקנים הישראלי: "נושא הנגישות הולך ותופס תאוצה בעולם. אנשים עם מוגבלויות, בגילאים שונים, דורשים ובצדק, גישה שווה בחיים החברתיים, הפוליטיים והכלכליים. התקנים הנכתבים במכון התקנים הישראלי הינם כלי עבודה המסייע לנו להפוך את העולם למקום בטוח יותר ונגיש לכולם".

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן