Skip to main content

חדשות

שרת המשפטים חתמה על תקנות הנגישות למקום שאינו בניין

קטגוריה: חדשות לאנשי מקצוע

שרת המשפטים הגב' ציפי לבני חתמה על תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות למקום שאינו בניין). התקנות עוסקות בהנגשת המרחב הציבורי העירוני עבור אנשים עם מוגבלות והן תכנסנה לתוקף 6 חודשים החל מרגע פרסומן ברשומות. התקנות קובעות תקופת החלה הדרגתית המחייבת ביצוע הנגישות מידי שנה, בהיקף המפורט בהן, כשתקופת הסיום של הביצוע למי שאינו רשות מקומית- היא 2018 ולמי שהוא רשות מקומית- 2021.

תקנות מקום שאינו בניין מחייבות את האחראים על המקומות הציבוריים לבצע נגישות במרחב הציבורי לאנשים עם מוגבלות. מקומות אלו כוללים בין היתר גנים ציבוריים, חופי רחצה, בריכות שחייה, בתי קברות, גני אירועים בשטח פתוח וכד'. רוב המקומות הינם באחריות הרשויות המקומיות ומיעוטם באחריות הסקטור הפרטי כגון מתחם הרפתקאות ואטרקציות וגני אירועים. מטרת התקנות היא לספק לאדם עם מוגבלות המבקר באותם מקומות יכולת לחוות חוויה דומה, ככל הניתן, בטיבה ובאיכותה, לזו של מבקר שאינו אדם עם מוגבלות.

חתימתה של שרת המשפטים על תקנות הנגישות למקום שאינו בניין היא שלב נוסף וחשוב בפתיחת המרחב הציבורי וקידום שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. תקנות אלו משלימות תקנות נוספות שנכנסו כבר לתוקף ויאפשרו נגישות רציפה של המרחב הציבורי בבניני ציבור, בשירות הציבורי ובמרחב הפתוח.

שרת המשפטים, הגב' ציפי לבני: "אין הצדקה לכך שבחברה דמוקרטית אדם לא יוכל לרחוץ בחוף הים או ליהנות עם ילדיו בפארק שעשועים רק היות והוא סובל ממוגבלות גופנית כזו או אחרת. לכן, על-אף המחיר הכלכלי הלא פשוט, שנלקח כמובן בחשבון, חתמתי על תקנות אלו ללא היסוס, שכן הן מקדמות את החברה הישראלית צעד נוסף לעבר חברה שוויונית וצודקת יותר. ברור לכל כי שוויון הינו ערך בסיסי בחברה דמוקרטית, ועל כן אמשיך לפעול למימוש מלא של ערך זה בישראל בכל האמצעים העומדים לרשותי".

מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף: "החתימה על התקנות היא צעד נוסף בפעילותו של משרד המשפטים לקידום זכויות האדם בכלל והשוויון לאנשים עם מוגבלות בפרט.

משרד המשפטים מחויב לנושא הנגישות על כל היבטיו ומשקיע משאבים רבים לקידומו, ואני שמח לראות כיצד ההשקעה הרבה מניבה פירות."

נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מר אחיה קמארה: "אישור התקנות ע"י שרת המשפטים מהווה נדבך חשוב בדרך להנגשת המרחב הציבורי כולו עבור אנשים עם מוגבלות. כך לדוגמא, כיום רק מיעוט קטן של הפארקים והגנים הציבוריים נגישים עבור ילדים עם מוגבלות וניתן לחזות בהם משחקים עם חבריהם כמו כולם וביחד עם כולם. יחד עם הדרישה להנגשת בנייני ציבור, התקנות החדשות תאפשרנה את שילובם של אנשים עם מוגבלות בכל מקום ולא עוד כצופים מהצד."

 

תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות למקום ציבורי שאינו בניין), התשע"ד-2013

ספר שעל כריכתו סמל נכה בכיסא גלגלים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן