Skip to main content

חדשות

ההסתדרות והמעסיקים חתמו על הסכם למען עובדים עם מוגבלויות

קטגוריה: חדשות לאנשי מקצוע

מקומות עבודה המעסיקים מעל 100 עובדים יחוייבו להעסיק עובדים עם מוגבלויות בשיעור של לפחות 3% מהעובדים, כך קובע הסכם תקדימי שנחתם הבוקר בין ההסתדרות לארגוני המעסיקים. על פי ההסכם, המעסיקים יחוייבו להעסיק לפחות 2% עובדים בעלי מוגבלויות בתוך שנה, ו-1% נוסף בתוך שנתיים נוספות. ההסכם קובע כי בעל מוגבלות נקבע על פי חוק בעלי מוגבלויות ולא בהכרח מי שמקבל קצבת נכות.

ההסכם ייכנס לתוקף לאחר ששר הכלכלה,נפתלי בנט, יחתום על צו הרחבה שמחיל אותו על כל העסקים בישראל, גם אם הם אינם חברים באחד מארגוני המעסיקים. בשלב הזה, ההסכם יחול רק על המגזר הפרטי, אם כי בעתיד הקרוב גם המגזר הציבורי צפוי להחיל על עצמו את ההסכם, אם בהסכם מול נציבות שירות המדינה ואם דרך הצעת חוק של ח"כ איציק שמולי. בעתיד גם אמור להיחתם הסכם לגבי המעסיקים הקטנים והבינוניים.

מי שהובילו את המהלך הם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וראש לשכת העצמאים והעסקים הקטנים והבינוניים, אהוד רצאבי, שעובדים על ההסכם מזה כשנתיים. רצאבי הוא גם יו"ר ארגון איל"ן.

ניסנקורן אמר כי "זה יום חשוב מאוד לחברה הישראלית. אנחנו דואגים לעובדים עם מוגבלות… זו אוכלוסיה של עשרות אלפי עובדים ששילוב שלהם במעגל העבודה יעשה אותם לעובדים שיקבלו את כבוד האדם שמגיע להם".

צביקה אורן, ראש לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים אמר כי "לטפל באנשים עם מוגבלויות זה תפקיד חברתי מהמעלה הראשונה ויש התלהבות גדולה בקרב המעסיקים מההסכם… זהו צעד אמיץ של המגזר העסקי מתוך הבנה של הנושא וחשיבותו ביוזמתו".

על פי ההסכם, במקרה ומעסיק לא יעמוד בשיעור הנדרש תוכל ההסתדרות או ארגון נכים לתבוע אותו בבית דין לעבודה. על פי הלמ"ס, רק 48% מהאנשים עם מוגבלויות מועסקים כיום.

לכתבה המלאה באתר כלכליסט – לחצו כאן

אישה בכיסא גלגלים עובדת במשרד

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן