Skip to main content

לנהוג עם שתי ידיים תותבות

המרכז לטכנולוגיה רפואית של חברת אוטו בוק גרמניה, יצא בפרסום המדגיםאת מה שהטכנולוגיה המודרנית מסוגלת לעשות למען אנשים מוגבלים: כריסטיאן קנדלבאואר נוהג באמצעות שתי ידיים תותבות.

כדי להפעיל את ההגה, משתמש כריסטיאן בתותבת חדשנית לזרוע ימין – הפועלתבעזרת מרפק חדיש- Dynamic Arm – מתוצרת חברתOtto Bock, המאפשר הפעלה מלאה של המרפק בדומה לידרגילה.

ההפעלה של ידשמאל מיוחדת אף יותר, בהיותה מופעלת על ידי מערכת העצביםהמקורית של כריסטיאן, שעבר ניתוח יחודי- TMR – והרכבה של תותבת יחודיתהכוללת מרפק דינמי וכף יד מסוגSensor Hand, והוא האירופי הראשון המשתמשבזרוע כזו.

חברתOtto Bock ופאראוואן, המובילות בעולם בתחום, התקינו במכונית שלו – מכונית סטנדרטית מייצור סדרתי– התקנים אינדיבידואליים ייחודיים המותאמים למוגבלותו. המכונית זכתה לאישורתו התקןTUV.

את מבחן הנהיגה שלו עבר כריסטיאן בהצלחה, ואת שבעת הקילומטרים מביתו אלמקום עבודתו בשטיירמארק עושה עכשיו כריסטיאן בעצמו וללא סיוע. את משמעותהפיתוח עבורו הגדיר כריסטיאן במלים אלה: "רישיון הנהיגה והמכונית – הםהחופש והעצמאות שלי".

אודות הטכנולוגיה
ה- TMR הוא הליך ניתוחי המהווה חלק מתהליך שיקומי חדשני, מבית Otto Bock, לקטועי הגפה העליונה. בתהליך השיקום , מתאפשר שימוש ביד תותבת בפיתוחמתקדם, המופעלת באמצעות שליטה של מערכת העצבים – שהיתה אחראית במקור להפעלת הזרוע הבריאה בטרם הקטיעה.

מרכז מידע של Otto Bock  על כריסטיאן

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן