Skip to main content

מפגש חם באגמון החולה ביום סוער

בשבוע שעבר, 8/1/2020, נפגשו חברי קבוצת רוכבי האופניים של "המרחב לחיים עצמאיים בגליל – בניהול נגישות ישראל". התכנון היה לצאת לרכיבה. הקבוצה, שבה חברים אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית וסטודנטים ממכללת תל-חי, חיכו למפגש אחרי שבועיים שלא נפגשו

אבל, יום המפגש הגיע ואיתו הסופה הגדולה והגשמים הכבדים. "למרות מזג האוויר הלא פשוט", אמרה נגה סיוון מנהלת המרחב, "החלטנו לקיים את הפעילות ולא לבטל, מאחר ואנחנו חושבים על האנשים בפריפריה, על האפשרויות המוגבלות מאוד שיש להם כאן ועל המשמעות של קבוצה ושייכות חברתית".

מירב גן-פרקל, אחת הסטודנטיות בקבוצה, תיארה:

"בשבוע שעבר היה שבוע סוער ביותר, הכבישים היו מוצפים וחרבים, השלג כיסה את החרמון והחורף הגיע במלוא עצמתו. אנחנו במרחב לא נתנו לזה לעצור בעדנו! פעם בשבועיים בימי רביעי אנחנו נפגשים לחוג אופניים, בו אנחנו מתאמנים ומטיילים בשבילי האגמון. השבוע זה כמעט לא התאפשר אבל לא רצינו לוותר.

הגענו בשעה שלוש למרכז המבקרים באגמון. קבוצה של 10 אנשים המורכבת מאנשים עם וללא מוגבלות. ניצלנו את הזמן הזה ללמוד על האגמון היפהפה הידוע בהיותו מקום מפגש הומה ציפורים.

חברי הקבוצה יושבים במעגל ומקשיבים למדריכה
חברי הקבוצה ניצלו את המפגש ללמוד על האגמון

לאחר מכן התחלנו בפעילות הרכבת פאזלים של ציפורים. התחלקנו לקבוצות וניסינו לגלות מי הציפורים בציור ואז גם הלכנו לברר עוד מידע על כל ציפור. עגורים, ברווזים, שקנאים וכל ציפור שרק תעלו בדעתכם.

מעל 500 מיליון ציפורים חגות מעל שמי ישראל בעונת המעבר ומגיעות לאגמון. את העובדה הזאת ועוד עובדות רבות ומעניינות למדנו באחה"צ הגשום הזה.

לאחר שסקרנו את הציפורים וראינו תערוכת צילום של ציפורי האגמון, נכנסו לאולם הקולנוע החדשני וצפינו יחד בסרט על שתי נשים, סטודנטית וצלמת מקצועית, אשר יחד יוצאות למסע צילום של ציפורי האגמון. השיא של הסרט (אזהרת ספוילר!) הוא כאשר הן סוף סוף רואות את העגורים המלכותיים בריקוד החיזור שלהן. מסתבר שזהו מראה נדיר ביותר באגמון.

יצאנו מהסרט מלומדים וסיכמנו בתה חם, עוגיות ובפלות של סוף מפגש. נזכרנו בכל מה שלמדנו ונהנינו מזמן חברתי אחד עם השני