Skip to main content

"עיניים לשניים" – טיול של יומיים באזור הכרמל

ביום חמישי האחרון (1.6.2017) יצאנו רוכבי קבוצת "עיניים לשניים" של המרחב לחיים עצמאיים בגליל ובגולן לטיול בן יומיים לאזור הכרמל. קדמו לטיול זה המון הכנות, חשיבה ולוגיסטיקה, המאמץ היה כדאי כפי שנאמר: "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו…"

היום הראשון

ביום הראשון לטיול רכבנו בכרמל ב"דרך נוף כרמל" כ- 32 ק"מ. רכיבה מול נוף מדהים בחלקו למפרץ חיפה ובחלקו מזרחה לכיוון טבעון, יוקנעם ועוד. הרכיבה הייתה מאתגרת עם לא מעט עליות אך גם ירידות מרעננות ובמזג אוויר קריר ונעים.

בהגיענו למוחרקה ביקרנו במנזר הכרמליטים וסעדנו את קיבתנו בארוחה טעימה לחיך. הלינה הייתה באכסניית נוער חיפה – אכסניה ברמה מעולה וארוחת הבוקר מגוונת וטעימה. בערב הראשון ירדנו אל הטיילת המדהימה ושם עם בירות ופיצוחים פצחנו בריקודים, בשירה ובדיבורים …

היום השני

ביום השני לאחר ארוחת הבוקר נסענו ל"מחנה מעפילים עתלית" ושם, בסיור מקוצר, טעמנו במקצת מן הסיפורים על מחנה זה בהקשר לעליות הבילתי ליגליות בתקופת המנדט הבריטי. כל זה באמצעות סיור באוניה "גלינה" בה צפינו בסרטונים, סיירנו באוניה וראינו מיצגים שונים.

יש לציין שההדרכה הייתה מעניינת ומוצלחת והשאירה טעם של עוד. משם התחלנו את הרכיבה דרומה על קו החוף עד למעגן מיכאל.

מסלול זה אופיין בחופים מדהימים, שקטים, מאופיינים בלגונות ובצדפים וכן בזוגות מתבודדים. כמו כן תוואי המסלול לווה בחול עמוק בו היינו צריכים לרדת מהאופניים וללכת ברגל תוך דחיפת האופניים, פעולה זו לעיתים יותר מעייפת מאשר הרכיבה. בדרך באזור מושב הבונים עצרנו כדי לצפות במצנחי רחיפה שלכשעצמו מדהים ואותי קצת מפחיד.

הטיול היה מהנה, מאתגר, מגבש ומלא חוויות. הכל בזכות והודות לשיתוף פעולה, עזרה הדדית, סיוע לסטוקרים ולמנהלות וזאת ברוח טובה ובסבלנות רבה של כולם.

מקצת מתגובות החבר'ה:

* קפטן איציק – "נהניתי מאוד, תמיד כיף להיפגש ולרכוב ביחד… העיקר שהחבר'ה נהנו".

* קפטן חדש, רונן – "יומיים מקסימים עם אנשים מקסימים".

* סטוקרית סוהד – "היה טיול נהדר, ביקרנו במקומות חדשים שלא היינו בהם ולמדנו משהו חדש על ההיסטוריה של היהודים, הקפטנים שלנו נהדרים והם העיניים שלנו".

* קפטן רפי – "זכות היא לי להיות חלק ממשפחה נהדרת תודה לכולם ולמתחרים".

* סטוקרית ורדה – "השילוב בין מאמץ גופני, נופים מדהימים, טעימות דעת וחברים מקסימים עושה את זה לשילוב מנצח ולחוויה מהנה".

* סטוקר קובי – "היה כיף לא רגיל, הכרתי אנשים לעומק, הטיול שבר את השיגרה לטובה".

* קפטן אילן – "רכיבה במקומות שהם "הדובדבן שבקצפת", ממעוף הציפור ועד הים".