Skip to main content

חדשות

אורן בליצבלאו, נכה צה"ל, ביקש להנות מארוחה טובה עם אישתו במסעדת "ספגטים" ברעננה בשבוע שעבר

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

אורן בליצבלאו, נכה צה"ל, ביקש להנות מארוחה טובה עם אישתו במסעדת "ספגטים" ברעננה בשבוע שעבר. במקום זאת, מצא עצמו בויכוח עם מארחת המסעדה ועם מנהל המשמרת שסרבו להכניסו בשל כלב הנחייה המלווה אותו. מאז, ספגה הרשת ביקורת קשה, וזו הספיקה להתנצל ואף להצהיר כי תתרום למען הגברת המודעות לזכויותיהם של עיוורים בישראל.

יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל מסר: "באופן מאוד מצער זה לא המקרה הראשון שקורה השנה. קשה להתייחס ובכלל להאמין שזה קרה. לאן נעלם שיקול הדעת? מסתבר שהמאבטחים נמצאים תחת טרור של המעסיקים ועליהם לפעול על פי ההנחיות שלהן ולא, יפוטרו מייד. קרה לי פעם שהחנתי את רכבי עם תו הנכה על המדרכה הציבורית ליד בניין משרדים בעת שירד גשם שוטף, והמאבטח לא נתן לי להיכנס עד שלא אזיז את רכבי, כך תודרך לפעול, זאת למרות היותי נכה. סירבתי להזיז את הרכב וביקשתי לקרוא למנהל והוא פשוט התחנן שאזיז את הרכב כי אחרת יפוטר לאלתר ע"י קצין האבטחה. העדר שיקול הדעת הניתן למאבטחים פוגע למעשה בבני האדם עם המוגבלות ומאידך מי שנפגע יותר אודות הפעילות התקשורתית זה כמובן תדמית העסק. מסעדת ורשת ספגטים פישלה בגדול ועל כך משלמת בנזק תדמיתי.
יחד עם זאת, המקום נגיש לאנשים עם מוגבלות באופן מלא. להבא אני משוכנע שהמאבטחים יתודרכו אחרת ומקווה שרשתות אחרות ילמדו מטעויות של אחרים".

מאת: שלומית צור, LOCAL

לעיון בכתבה המלאה – הקליקו כאן

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן