Skip to main content

חדשות

אושר בקריאה ראשונה: נכים יוכלו לחנות באזורים המיועדים לפריקה וטעינה

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק חניה לנכים (תיקון – הזכות לחניה באזור השמור לפריקה ולטעינה), התשע"ד-2013, של חברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד) וקבוצת חברי הכנסת.

מוצע להתיר לנכה בעל תג נכה לפי חוק חניה לנכים להחנות את רכבו באזור המיועד לפריקה ולטעינה מהשעה 10:00 בבוקר עד השעה 06:00 בבוקר למחרת.

בדברי ההסבר להצעה נכתב "סוגיית החניה היא אחת הבעיות הקשות העומדות לפתחם של אנשים עם מוגבלויות. המצב הקיים כיום יוצר לקונה חקיקתית בשאלה האם מותר לאנשים עם מוגבלויות להחנות במקום המיועד לפריקה ולטעינה. מתוך ההכרה בחשיבות הזכות לנגישות וההגנה על שלומם ורווחתם של אנשים עם מוגבלויות ומתוך הצורך להקל על התניידותם של הזכאים לתו נכה יש להבהיר כי לאלו המחזיקים בתו כאמור מותר להחנות את הרכב באזור לפריקה ולטעינה… תיקון זה בא לממש את זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות לשוויון ובא להקל על אלו אשר אינם יכולים להחנות את רכבם הרחק ממחוז חפצם."

ח"כ אלהרר: אזורי הפריקה והטעינה שפעילים בעיקר בשעות הבוקר, עומדים ריקים ברוב שעות היום. הצעה זו מציעה פשרה שתסייע לבעלי מוגבלויות ולא תפגע במטרה המקורית של אזורי הפריקה והטעינה. כל ההצעה כולה נעשית בתאום עם השלטון המקומי שמכיר את צרכי הסוחרים. כוונת ההצעה היא לא להשאיר מקומות חנייה ריקים בזמן שיש אוכלוסייה הולכת וגדלה שזקוקה למקומות החנייה הללו.

אושר ב- 8 ביולי 2014, י' בתמוז תשע"ד, בשעה 18:00
14 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים, והיא תחזור לוועדת העבודה והרווחה להכנתה לקריאה שנייה ושלישית

תמרור אין חנייה פרט לפריקה וטעינה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן