Skip to main content

חדשות

ארוחת חושים לפורום אחריות תאגידית של בנק לאומי

קטגוריה: חדשות העמותה

עמותת נגישות ישראל קיימה בשבוע החולף ארוחת חושים ונגישות בה לקחו חלק חברי פורום אחריות תאגידית של קבוצת "לאומי".

מטרת הארוחה הייתה שהמשתתפים יתנסו בסוגי המוגבלויות השונות וישמעו ממקור ראשון על צורכי הנגישות ודרכי ההתמודדות של אנשים עם מגבלות להשתלב בחברה.

בנוסף, התקיים רב שיח בנושא הנגישות על מנת לחשוף בקרב המשתתפים מידע אודות עולם הנגישות.

במהלך הארוחה התקיימה הרצאה מפיו של יהודה אבני הממונה בין היתר על תחום הנגישות בבנק שסקרה את העשייה הפורייה של קבוצת לאומי בהנגשת סניפי הבנק, אתר האינטרנט לליקויי ראייה,כמו כן הוצגה תוכנית אופרטיבית לקידום נגישות השירות.
 
בארוחת החושים שהונחתה ע"י יובל וגנר יו"ר עמותת נגישות ישראל, חוו המשתתפים מוגבלויות שונות תוך כדי אכילת המנות שהוגשו להם במהלך הארוחה.

מנה ראשונה הוגשה כשעיני הסועדים מכוסות, כך הם חוו את עולם העיוורים, איציק בן דוד מהמרכז לכלבי נחיה (עיוור)  סיפר על תחושותיהם של אנשים עם לקות ראיה בביקורם בבנק, מהם צורכי הנגישות הנדרשים למוגבלות זו וסיפר על דרכו שלו להשתלב בחברה.

במנה העיקרית חוו המשתתפים מוגבלות פיזית- הם נדרשו לאכול את המנה שלידיהם כפפות בישול שלתוכן הוכנס אלמנט המנטרל את פעולת האצבעות ומקשה באופן משמעותי על חיתוך ואכילת המנה.

במנה האחרונה חוו המשתתפים מוגבלות שמיעה, את המנה אכלו המשתתפים שעל אוזניהם אוזניות וברקע מושמעת מוסיקה בווליום גבוה כך שנוצר קושי רב ביצרת אינטראקציה עם צוות המלצרים והסובבים אותך.

יו"ר עמותת נגישות ישראל יובל וגנר (מימין) במהלך הארוחה
יו"ר עמותת נגישות ישראל יובל וגנר (מימין) במהלך הארוחה

שלומי י אבני מעמותת "בקול" (כבד שמיעה),  סיפר  על הקשיים בהם היא נתקל ביום יום, רשמים מביקוריו בבנק והצרכים להם הוא נזקק ונתן דגש על החשיבות הקיימת לנגישות השירות  שלומי הדגיש אף חשיבות הטונציה בדיבור, החידושים בתחום מכשירי השמיעה ועוד.

המשתתפים קיימו דיון פתוח בנושא ודברו על הקשיים בהם הם נתקלים ביום יום והשוני החיובי שמסתמן בקשר עם עולם הנגישות בכלל והשיפורים הרבים שעושה קבוצת לאומי להנגשת שירותיה לכל סוגי המוגבלויות בפרט.

עמותת נגישות ישראל מבקשת להודות לקבוצת "לאומי" ובמיוחד לגב' שרון בן שחר מנהלת אחריות תאגידית של קבוצת "לאומי" על היוזמה, הארגון וקבלת הפנים המזמינה.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן