Skip to main content

חדשות

ביהמ"ש אישר: נכים יוכלו לחנות בחניוני גני יהושע ללא תשלום / כלכליסט

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

על פי הסדר פשרה נקבע, כי החניה ללא תשלום תינתן לכלל הנכים בעלי תג נכה על שמם המבקשים לחנות בחניוני החברה ללא קשר למחוז חפצם

מאת: ליטל דוברוביצקי / כלכליסט

חברת גני יהושע המנהלת את פארק הירקון תאפשר חניה ללא תשלום לנכים המבקשים לחנות בחניוניה ויציגו תג נכה על שמם שהונפק על ידי רשות מוסמכת. זאת גם לנכים בעלי תג ירוק (משולש). כלומר, אדם נכה עם מוגבלות שאינו יושב בכיסא גלגלים (לאחרונים הייתה כניסה חינם עוד קודם להסדר).

הסדר הפשרה שהושג מסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה נגד חברת גני יהושע בשנת 2016 קיבל בתחילת החודש את אישור השופטת אסתר נחליאלי חיאט מבית המשפט המחוזי בתל אביב. על פי הסדר הפשרה שאושר החניה ללא תשלום תינתן לכלל הנכים בעלי תג נכה על שמם המבקשים לחנות בחניוני החברה, ללא קשר למחוז חפצם.

 

חניון גני יהושע
חניון גני יהושע / צילום: גוגל

 

 

כמו כן הוסכם כי שלטי הכניסה לחניונים יעודכנו ויירשם באופן ברור כי החניה ניתנת ללא תשלום לכל רכב הנושא תג נכה מכול סוג. בנוסף הוסכם ואושר כי חברת גני יהושע תעביר סך של 190 אלף שקל לקרן למימון תובענות ייצוגיות שהוקמה מכוח חוק תובענות ייצוגיות. הסכום ייחוד למטרה הקשורה לעזרה ותמיכה באנשים עם מוגבלות.

הסדר הפשרה הושג לאחר שהמבקש הגיש בדצמבר 2016 באמצעות עו"ד נועם צוקר בקשה לאישור ייצוגית, בטענה כי החברה גבתה דמי חניה מנכים בעלי תג ירוק בשלושת חניוניה בפארק. עוד נטען כי פארק הירקון הוא מקום ציבורי, ומאחר שחניוני המשיבה מהווים את הגישה היחידה לפארק לאדם עם מוגבלות, הרי שחובתה של החברה לשאת בהוצאות החניה…

להמשך הכתבה באתר כלכליסט – לחצו כאן

 

חניון גני יהושע

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן