Skip to main content

חדשות

בעיות החנייה של הנכים והפעילות לשינוי החקיקה בנושא

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

גבי גזית מראיין את יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל, בנושא בעיות החנייה של הנכים והפעילות לשינוי החקיקה בנושא. הראיון נערך במסגרת תוכנית הרדיו "הכל דיבורים" המשודרת ברשת ב' של "קול-ישראל".

 

להלן תמליל הראיון:

גבי גזית : אנחנו רוצים להראות לכם שאנחנו מבטיחים ומקיימים בניגוד לכל מיני אנשים שמבטיחים ושוכחים לקיים, הבטחנו בשבוע שעבר לעסוק בענייני חניות נכים על היבטיהם השונים, ודחינו ודחינו אבל זה רק הועיל כי בינתיים הגיעו הרבה מאוד תגובות. ואנחנו אומרים עכשיו שלום ליובל וגנר, יובל שלום.
יובל וגנר : שלום שלום גבי.
גבי גזית : יו"ר עמותת נגישות ישראל, ואנחנו התחלנו לעסוק מהיבטים שונים של אנשים שחונים במקומות של נכים וקנסות ודברים כאלה, ואתה בעצם רוצה לספר לנו עכשיו על איזשהו בכלל פרוצדורה חדשה.
יובל וגנר : כן, בעצם כמו שכבר בררת את היבטיה השונים של הבעיה, שבסופו של דבר אנשים שצריכים את חניות נכים שמגיעים להנחות אין להם את החניה וזאת הרגשה מאוד מתסכלת, אתה יודע אני על כסא גלגלים, ואני אומר לך ברמה כמעט יומית ואני מוצא את עצמי מחכה רבע שעה, עשרים דקות לחניה וזו הרגשה מאוד מתסכלת. אבל החדשות הדברים אני רוצה לספר לך על כמה דברים, אחד זה שארגוני הנכים … התארגנו ופועלים ביחד לשנות את המצב, וכדי לשנות את המצב אנחנו פועלים בשלושה ערוצים. ערוץ אחד הוא ערוץ של שינוי החקיקה הקיימת, כי החקיקה הקיימת היא מיושנת ולא מתאימה. במסגרת זו אנחנו נפעל לשנות את ההגדרות ואת …. ואת תנאי הקבלה של תו החניה, זה אפיק אחד. אפיק השני הוא אפיק האכיפה, אנחנו נפעל לזה שיהיה אכיפה הרבה יותר אפקטיבית ומוגברת.
גבי גזית : נו איך תעשו את זה, הרי היום כשנכה, אני מוצף פה בדפים שבו כותבים אנשים אני נכה ויש לי מקום חניה מוסדר, ואני מגיע הביתה וחונה רכב בחניה שלי, ואני מצלצל למשטרה ואומרים לי אין לנו כוח אדם אין לנו זמן.
יובל וגנר : נכון, אז באמת פה באמת הרעיון … שני אלמנטים, אלמנט אחד …. אנחנו חושדים שמי נכון שיאכוף זה דווקא הפקחים ברשויות המקומיות כי הרשויות מרוויחות מזה, ולכן ולהם יש כוח אדם זמין, הרי למשטרה יש תמיד את התירוצים שיש לה סדרי עדיפויות ולא חניות הנכים הם בראש סדרי עדיפויות שלהם. לכן אם יהיו לפקחים העירוניים אינטרס כי הם ירוויחו מזה, ואם אנחנו נצליח להגדיל את הקנס, ובעניין הזה רציתי לספר לך מה קורה בארה"ב, בארה"ב הקנס על חנית נכים הוא לא 500 שקל הוא בין 250 דולר תקשיב טוב לעד 3000 דולר על חניה בחנית נכה כולל זה שאם זה עבירה חוזרת הבן אדם יכול למצוא את עצמו במעצר.
גבי גזית : אבל בינינו אתה לא מוצא פה שום פרטנר בכנסת להחמרת האכיפה הזאת ולהגדלת העונשים.
יובל וגנר : אז יש ניצנים אתה בעצמך דיברת עם ח"כ רן כהן שהוא עכשיו יו"ר בנושא אנשים עם מוגבלות. היום יש יותר ויותר ח"כים שמבינים שזה נושא שהגיע זמנו ואי אפשר יותר להחליק אותו לצדדים. אבל אנחנו מאמינים …. צריכה להתבצע ע"י זה אנחנו פועלים גם דרך אגב שאפשר יהיה לבצע אכיפה ע"י המשמר האזרחי. שוב אנחנו מחפשים את הכוח שפנוי להרים את המשימה הזאתי ובאמת להגביר את האכיפה. אבל יש גם ערוץ אפיק שלישי וזה אפיק המודעות החינוך, אנחנו פועלים …. הרי אתה אחד היחידים שמתעסק בנושא הזה, וכמו שאמרת זה לא פעם ראשונה, אבל אנחנו מנסים ליצור מצב שלא רק בתקשורת יתעסקו בזה, לא מזמן עמותת נגישות ישראל עשתה קמפיין בבתי הספר בשיתוף ילדים, הקמפיין היה עם המסר הבא, אבא אמא לימדתם אותנו שאסור לגנוב. והמסר של הקמפיין היה לא גונבים חניה לנכים. זה היה קמפיין בבתי ספר יסודיים בהוד השרון, עכשיו מאמצים אותו בבתי ספר בעיריית הרצליה. ואנחנו רוצים את הקמפיין הזה לעשות בכל בתי הספר בארץ. ואז והילדים שיהיו עם ההורים שלהם ויראו את ההורים שלהם חונים בחניות נכים, פשוט גם זה עוד אפיק. עוד שיטה אחת שתהרוג את הצרה הזאת של חניות נכים, צריך לפעול בכל דרך ובכל ערוץ אפשרי ובסוף אנחנו נגיע למצב יותר טוב.
גבי גזית : אבל האם אתה מודע יובל לזה שהרבה מאוד אנשים כותבים לי שכאשר מדובר בתמרורים שנמצאים בדרכים הציבוריות יש איזשהו סוג של אכיפה, אבל יש היום בארץ המון חניונים וקניונים ועזריאלים וכל מיני מקומות כאלה שבהם אין אכיפה, כי המשטרה לא יכולה להיכנס לשם וההנהלות של המקומות לא אכפת להם מה קורה בכלל. ואנשים כותבים על קניוני עזריאלי ועל קניוני קרית אונו, ואחד כותב לי שבעפולה בכלל אין שום דבר. עכשיו איך אתם מתכוונים לטפל בעניין הזה שכאשר אדם נכנס לתוך קניון שהוא רכוש פרטי חונה על חנית נכה והוא יודע שלא יבולע לו.
יובל וגנר : יש לזה צדדים, אז כמו שאמרתי לך בשלב הראשון שינויי החקיקה, היום החקיקה הקיימת … מבחינה חוקית לא מאפשרת למשטרה להיכנס לשטח פרטי ולאכוף שמה חניות נכים.
גבי גזית : אז למה אתם לא מדברים עם הנהלות הקניונים ומסבירים להם את חשיבות העניין, ואומרים להם תגררו את הנבלות האלה החוצה.
יובל וגנר : אז דווקא כן אני חולק על חלק מהמכתבים שקיבלת, מאחר ואתה יודע אנחנו בקשר עם רוב הקניונים בארץ והם מאוד …., והזכרת דווקא את קניוני עזריאלי שהם עושים אפילו דברים יותר והם מדביקים מדבקות על המכוניות שחונות בחניה של נכים.
גבי גזית : סליחה אז אם הוטעתי אני מתנצל בפני קניוני עזריאלי.
יובל וגנר : אז ככה ש, ובקרית אונו גם יש … חניון עם שער סגור כדי שרק הנכים יוכלו לחנות. ז"א קניונים בהחלט הם ברמת מודעות מוגברת הייתי קורא, אבל יש פה פער חוקי ואין מה לעשות, … אני מדינת חוק וצריכים לפתור את הבעיה הזאתי. לצערנו זה מסוג הדברים שאי אפשר לפתור מהיום למחר. אבל זה בהחלט דבר שצריך לפתור אותו והוא יפתר אבל זה ייקח קצת יותר זמן, אבל לא מוותרים. כמו שאמרתי לך קודם יש פה ים של נושאים וחייבים לטפל בכולם, ויש את היותר, כמובן … שיהיה להם יותר משמעות, אבל בסופו של דבר צריך לטפל בכולם.
גבי גזית : אנחנו איתכם תודה רבה לך יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל.
יובל וגנר : ושוב כל אחד, אנחנו היום נמצאים בימי גשם אז אני מבקש מאלה שאין להם תו גם שיורד גשם אל תתעצלו אפילו לא לדקה לא לשניה לא חונים בחנית נכים ….
גבי גזית : אני מבקש יותר מזה, מאלה שיש תו לאבא שלהם והוא נותן להם את האוטו והם נוסעים עם התו ושמים אותו והולכים לבלות, מאלה אני מבקש.
יובל וגנר : זה מחדל של חוסר רגישות, והמשפחה שמשתמשים בתווי החניה של ההורים אחים וכו", זה פשוט מחדל.
גבי גזית : זה שערורייה. תודה רבה לך.

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן