Skip to main content

גם האוניברסיטה לא נגישה לנכים (חדשות 2)

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

נכים רבים מתקשים למצוא מקום עבודה שיהיה נגיש עבורם. מתברר שהבעיה מתחילה עוד קודם בלימודים: קשה להתקבל, קשה גם להגיע.

מאת: דפנה ליאל, המהדורה המרכזית, חדשות 2

דני קושמרו: נכים רבים, מתקשים למצוא מקום עבודה שיהיה נגיש עבורם, מתברר שהבעיה מתחילה עוד קודם בלימודים, קשה להתקבל, קשה גם להגיע. הכתבה של דפנה ליאל.
דפנה ליאל: אהובה, סטודנטית באוניברסיטה העברית בירושלים, כבר יודעת שבקמפוס בגבעת-רם אזורים שלמים הם עבורה מחוץ לתחום, בין היתר הי אלא יכולה להגיע לקומות עליונות בבניי שפרינצק, שבהם יש כיתות לימוד רבות וחדרי מרצים.
אהובה ליטוויק, נכה: אם זה היה מקרה של פעם בשנה, לאיזה כנס או משהו כזה, אני אישית הייתי עושה את המאמץ, בשביל לעלות, אם זה יעלו אותי מישהו, כמה אנשים, אבל בבסיס יום-יום, זה לא ניתן.
דפנה ליאל: אפילו המעקפים המיוחדים לנכים, מעלים אצלה גיחוך,
אהובה ליטוויק, נכה: זה מדהים מה שיש פה, יש פה מדרגות.
דפנה ליאל: גם הדרך לקפיטריה רצופה מכשולים,
תחקירנית: את מצליחה לעבור את זה?
אהובה ליטוויק, נכה: לא.
עפרי רביב – אגודת הסטודנטים: האוניברסיטה התחייבה להנגיש כבר ב-2001 את כל האוניברסיטה, אנחנו מאמינים שהיא בהחלט מסוגלת להנגיש אותה, יש לה משאבים גדולים, ומעבר לזה, זה בכלל לא שאלה, יש פה עיקרון ויש פה חוק שהאוניברסיטה צריכה לעמוד בו.
דפנה ליאל: בעיית הנגישות קיימת לא רק באוניברסיטאות, אלא גם במוסדות אחרים להשכלה גבוהה, כך לדוגמא נכים שרוצים להיות מורים ולקבל את הכשרתם במכללת "דוד ילין" בירושלים, יגלו שקומות שלמות אינן נגישות.
יואב קריים, נכה, דובר מטה מאבק:  אני לא מכיר מוסד אקדמי אחד, שנגיש במלואו ולכל סוגי המוגבלויות ההשפעה של זה אני חושב ברורה, בעולם של היום ללא השכלה גבוהה, קשה לך להשתלב בשוק העבודה.
אהובה ליטוויק, נכה: בעצם, אני לא יכולה להיות כמו כל אחד, ולהחליט מה אני רוצה, איפה אני רוצה, אני צריכה קודם לחשוב איפה אני יכולה ורק על פי זה להחליט מה אני לומדת.
דפנה ליאל: מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה, בשנים האחרונות, נערך מהלך להנגיש את קמפוס הר-הצופים, אנו מודעים לבעיית הנגישות בחלק מהמבנים בגבעת רם, ישנם תוכניות לקידום הנושא שממתינות לתקצוב, ממכללת דוד ילין נמסר, 70% משטחי המכללה נגישים לחלוטין, בידי המכללה תוכנית להנגשת כל המכללה, אך מימושה תלוי בתקציב שתקצה המדינה. התוכניות האלה עלולות להתעכב עוד שנים, שנים שבהם לא מעט נכים צעירים יבחרו מסלול מקצועי כשאפשרויות רבות חסומות בפניהם.

 

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן