Skip to main content

חדשות

הדרכת נגישות להנהלת המוקד הטלפוני של סקלום

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום רביעי, 25.1.17, קיימה עמותת נגישות ישראל הדרכת 'שירות נגיש' למנהלי המוקד הטלפוני של סלקום, כחלק משיתוף פעולה פורה בין הארגונים.

ההדרכה החלה בהרצאת פתיחה של 'נגישות בסלקום' שהותאמה למקום, בה למדו המשתתפים את יסודות ההנגשה בארגון

.

לאחר מכן החל חלק ההתנסות החווייתית, בו הקבוצה עוברת מספר התנסויות בזו אחר זו עם מדריכים עם מוגבלויות שונות .

תחילה התקיימה תחנת הראייה. המנהלים הוכנסו לחדר חשוך עם כיסוי על עיניהם והתנסו למספר דקות בשגרת היומיום של אדם עיוור. במהלך ההתנסות היה על המנהלים להסתובב בחדר , למצוא מקום ישיבה וכל זאת בחשכה מוחלטת. בהמשך, שמעו המנהלים הרצאה מפי מדריך עם מוגבלות בראייה אשר סיפר להם את סיפורו האישי, חוויותיו וקשייו וכמו כן כיצד לספק שרות נגיש עבורו.

לאחר מכן עברו לתחנת ניידות. הקבוצה שמעה הדרכה מפי מדריך עם מוגבלות בניידות, אשר סיפר את סיפורו האישי וחוויותיו בתור אדם עם מוגבלות פיזית. לאחר מכן המשתתפים התנסו בהתניידות בכיסא גלגלים, כאשר היה עליהם לחצות מכשולים שונים כמו מעבר צר, כיסא או עציץ שחוסמים את הדרך ואף משטחי עץ שדימו כשלים במדרכה. המנהלים חוו את הקושי לאדם עם מוגבלות בניידות והבינו את הצורך בשירות נגיש עבורו.

בתחנת השמיעה העובדים שמעו הרצאה מפי מדריכה עם מוגבלות בשמיעה, בה היא סיפרה את סיפורה האישי, קשייה והאמצעים היכולים לעזור לה. בהמשך, ביצעו התנסות המדמה מוגבלות בשמיעה באמצעות חבישת אוזניות אטומות לרעש. ההתנסות מדמה את הקשיים של אנשים עם מוגבלות בשמיעה ואף מראה את הצורך בשפת הסימנים ונגישות במהלך קיום שיחה, כאשר העובדים לומדים טעימה קטנה של מספר מילים בשפת הסימנים.

לבסוף נערכה הרצאת סיכום, בה העובדים קיבלו מספר טיפים נוספים לשירות נגיש והזדמנות לשתף את חוויותיהם ומסקנותיהם בעקבות היום. המנהלים סיכמו את היום כחווייתי וכהזדמנות גדולה לראות ולהבין צדדים שלאו דווקא מובאים לידי ביטוי לרוב.

 

העמותה מודה לסלקום ומאחלת המשך שיתוף פעולה פורה.

 

  המשתתפים יושבים בחדר חשוך עם כיסוי על עיניהם   המשתתפים עומדים להתנסות במוגבלות מוטורית בידיים באמצעות כפפות קשיחות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן