Skip to main content

חדשות

הנגשת משחק כדורגל לאנשים עם מגבלת ראיה – איצטדיון קרית אליעזר

קטגוריה: חדשות לאנשי מקצוע

 

ביוזמת המרכז לעיוור בישראל, הציגה חברת מהלב-קילים ביום ב' 17.12.12, פתרון חדשני ראשוני לנגישות לאנשים עם מגבלת ראיה במשחק כדורגל שנערך באצטדיון קרית אליעזר בחיפה.
למשחק בין מכבי חיפה ומכבי תל אביב הגיעה קבוצת אוהדים עיוורים ובעלי מגבלת ראיה. הקבוצה מנתה 12 אנשים בעלי מגבלת ראיה ברמות שונות, שישבו וצפו, חלקם לראשונה בחייהם, במשחק הכדורגל. לצופים חולקו אוזניות אלחוטיות לשמיעת תיאור המשחק והאוירה במגרש הכדורגל.
השדרנים קמי ברץ ואלי ינאי ששידרו את המשחק חוברו למשדר ודבריהם שודרו אל האוזניות שבידי הצופים.
על מנת לעביר תמונת מלאה ככל האפשר לטובת הצופים, פירטו השדרנים את תיאור המגרש, השחקנים, צבעי התלבושות, תנועות והמהלכים במשחק והקנו לצופים את מלוא האינפורמציה באופן מילולי.
המערכת שהותקנה לצורך המשחק כללה גם מיקרופונים שפוזרו ברחבי מגרש הכדורגל וביציעי הקהל. המיקרופונים במגרש הקנו שמיעה סטריאופונית של המתרחש על כר הדשא. הצופים יכלו לשמוע בבירור את כיוון הכדור, ריצת השחקנים וההתקדמות שלהם לאורך המגרש. המעבר של הכדור והפעילות מצד אחד של המגרש לצידו האחר נשמעו בבירור באוזניות. המיקרופונים שפוזרו ביציעי הקהל אפשרו העברת קולות האווירה בקהל, קולות העידוד והתשואות.
שידור המשחק נעשה בשיתוף עם ניידת השידור של חברת מזמור שסיפקה את האותות מהאצטדיון בקרית אליעזר.
נרשמה הצלחה והנאה רבה בקרב הצופים ורמת הענות גבוהה להשתתפות ולהנגשת אירועים נוספים לאנשים בעלי מוגבלויות.

 

בקרוב ייערך משחק כדורגל נגיש נוסף, למעוניינים להיעזר במערכות, ניתן להירשם בדוא"ל – [email protected].
במקביל נערך הביטוח הלאומי לביצוע פיילוט להנגשת אירועים נוספים – הצגת תיאטרון והקרנת סרט קולנוע – לאנשים עם מוגבלויות. פרטים נוספים ימסרו בסמוך לאירועים.

 

בייצי עם אוזניות

 

 

 

 

ביציע עם אוזניות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן