Skip to main content

חדשות

העמותה העבירה הדרכה לשירות נגיש לעובדי ביה"ח אסותא

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום חמישי, 5.1.17, קיימה עמותת נגישות ישראל הדרכת שירות נגיש לעובדי בי"ח אסותא תל אביב, כחלק משיתוף פעולה פורה בין הארגונים.

ההדרכה החלה בהרצאת פתיחה של 'נגישות באסותא' שהותאמה למקום, בה למדו המשתתפים את עקרונות ההנגשה בארגון

.

לאחר מכן התקיימה התנסות חווייתית, בה העובדים התחלקו לשתי קבוצות ועברו בין תחנות שונות, בהן הכירו מה זה אומר להיות מטופל עם מוגבלות בראייה ומה המשמעות להיות אדם עם מוגבלות פיזית בעת הגעה לבדיקה או ביקור אצל רופא.

תחנת ראייה – העובדים הוכנסו לחדר חשוך עם כיסויים על העיניים והתנסו למספר דקות בשגרת היומיום של אדם עיוור. שם שמעו העובדים הרצאה מפי מדריכה עם מוגבלות בראייה, אשר סיפרה להם את סיפורה האישי, חוויותיה וקשייה וכמו כן כיצד לספק שרות נגיש עבורה.

תחנת ניידות – המשתתפים שמעו הדרכה מפי מדריך עם מוגבלות בניידות, אשר סיפר את סיפורו האישי וחוויותיו בתור אדם עם מוגבלות פיזית. לאחר מכן התנסו המשתתפים בהגעה לטיפול, במעבר במסלול מכשולים ובהגעה לרופא ולמכונות הבדיקה בחדר טיפולים, כל זה כשהם יושבים ומתניידים בכיסאות גלגלים. כמו כן התנסו העובדים גם במוגבלות בידיים, ע"י ניסיונות לבצע פעולות פשוטות כאשר הם לובשים כפפות קשיחות המגבילות את יכולת תנועת האצבעות.

בהמשך, הקבוצות התקבצו להתנסויות נוספות בתחנה הקוגניטיבית ותחנת השמיעה.

תחנה קוגניטיבית – תחילה שמעו העובדים מפיו של המדריך על סיפורו האישי, קשייו והמשמעות של מוגבלות קוגניטיבית בחיי היומיום. לאחר מכן התנסו בפתיחת קופסאות חשיבה מורכבות שדימו את התחושות שחווים אנשים עם מוגבלות קוגניטיבית במהלך שגרת יומם.

תחנת שמיעה – תחילה העובדים שמעו הרצאה מפי מדריכה עם מוגבלות בשמיעה, בה היא סיפרה את סיפורה האישי קשייה והאמצעים היכולים לעזור לה. בהמשך, ביצעו התנסות המדמה מוגבלות בשמיעה, באמצעות חבישת אוזניות אטומות לרעש. ההתנסות מדמה את הקשיים של אנשים עם מוגבלות בשמיעה ואף מראה את הצורך בשפת הסימנים ונגישות במהלך קיום שיחה, כאשר העובדים טועמים טעימה קטנה ולומדים מספר מילים בשפת הסימנים.

לבסוף, נערכה הרצאת סיכום בה העובדים קיבלו מספר טיפים נוספים לשירות נגיש והזדמנות לשתף בחוויותיהם ומסקנותיהם בעקבות היום.

העמותה מודה לבית חולים אסותא ומאחלת המשך שיתוף פעולה פורה.

הדרכת שירות נגיש לעובדי בי"ח אסותא תל אביב

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן