Skip to main content

חדשות

העמותה הציגה את עמדתה בדיון בכנסת בנושא נגישות התחבורה הציבורית

קטגוריה: חדשות העמותה

ב-3.7.2018, התקיימה ישיבה בוועדת העבודה והרווחה בכנסת, בנושא הנגשת התחבורה הציבורית בדגש על הנגשת התחבורה הציבורית הבינעירונית (אוטובוסים בינעירוניים)

בישיבה השתתפו נציגי משרד התחבורה, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, ארגונים, עמותות ואנשים עם מוגבלות וכמובן נציגת עמותת נגישות ישראל שהציגה את עמדת העמותה.

יו"ר וועדת המשנה לנושא נגישות, חה"כ אילן גילאון ציין בפתיחת הישיבה, כי התחבורה הציבורית במדינת ישראל חייבת להיות נגישה לאנשים עם מוגבלות כשם שעוברים כבלי החשמל במדינה".

עו"ד עדי מרלה שייצגה את העמותה, ציינה כי "התחבורה הציבורית הבינעירונית נדרשת להיות נגישה לכל סוגי המוגבלויות כשם שיש להנגיש אוטובוסים עירוניים, רכבות, מוניות וכיוצ"ב.

עוד הוסיפה, כי העמותה התייעצה עם קולגות מהעולם בנושא וכי אכן קיימים אוטובוסים בינעירוניים נגישים עם מעלון לכסאןת גלגלים ולפיכך, יש לתת מענה לאנשים עם מוגבלות בניידות המסתייעים בתחבורה זו גם בארץ.

בנוסף, יש לתת לאנשים עם מוגבלות פתרונות כאשר מגיעים לפריפריה, מושבים וקיבוצים, על מנת שאלה יוכלו להתנייד גם בתוכם. העמותה הציעה להקים תאגיד מוניות נגישות שייתן מענה מיעד ליעד לפתרון זה.

עוד המליצה העמותה, כי משרד התחבורה יסתייע בגורם חיצוני שיבחן לעומק את נושא הנגשת התחבורה הציבורית באופן מלא בכל הארץ ולכל סוגי המוגבלויות, כך שמשרד התחבורה יגיע עם פתרונות חדשים ומקוריים להנגשה מלאה, כאמור. פתרונות שימושים שניתן לחוקק.

דבריה של עוה"ד עדי מרלה מוצגים בדיון ששודר באדיבות אתר הכנסת (דקה

28:10-30:27): http://main.knesset.gov.il/Activity/committees/Labor/Pages/CommitteeTVarchive.aspx?TopicID=18632

נציג מטעם מרכז המחקר והמדע של הכנסת, פרס בפני הוועדה את המחקר שבוצע בנושא הנגשת אוטובוסים בינעירוניים בעולם וציין כי כ-

27 מדינות מנגישות את האוטובוסים הבינעירוניים כאשר ב- 4 מדינות קיימות תקנות מחייבות הנגשה לרבות הנגשה עבור אנשים המתניידים באמצעות כסאות גלגלים, כ- 10 מדינות מנגישות את האוטובוסים הבינעירוניים באמצעות תקנות מחייבות שאינן כוללות הנגשה עבור כיסאות גלגלים והשאר מנגישות ללא תקנות מחייבות. ברוב המדינות הנ"ל קיימת הכלה הדרגתית להנגשה וזאת בין השנים 2000-2020.

יו"ר וועדת המשנה חה"כ אילן גילאון סיכם את הדיון באומרו, כי לאור כל הדברים שעלו בדיון, יש לחייב את משרד התחבורה להנגיש את האוטובוסים העירוניים באמצעות הסדרת הנושא בחוק שוויון לאנשים עם מוגבלות.

בנוסף הבהיר, כי יש להכין תיקון לחוק השוויון כאמור עד למועד מושב החורף בכנסת, כך שבמושב החורף יתקיימו שולחנות עגולים לצורך העברת החוק. וכי עד שנת

2030 בהכלה הדרגתית, האוטובוסים הבינעירוניים יונגשו.

אוטובוס נגיש עם רמפה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן