Skip to main content

חדשות

העמותה השתתפה בדיונים בכנסת לרגל היום הבינ"ל לאנשים עם מוגבלות

קטגוריה: חדשות העמותה

היום (6.12) צוין בכנסת היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות ובמסגרתו התקיימו דיונים במספר ועדות בכנסת שעסקו בקידום חקיקה בנושא.

עמותת נגישות ישראל לקחה חלק נכבד במספר ועדות:

בוועדת הכלכלה

התקיים דיון בראשותו של ח״כ איתן כבל לאישור תקנות שבין היתר מאשרות שימוש במתקן הנעה קדמית לשימוש אנשים המתניידים בכסאות גלגלים. מתקן המסייע באופן משמעותי לשיפור חייהם של אנשים עם מוגבלות, עמותת נגישות ישראל בירכה על היוזמה והדגישה את החשיבות בשימוש טרמינולוגיה נכונה של ״אדם עם מוגבלות״ ולא ״נכה״. כן הדגישה העמותה כי חשוב שמתקן זה ישמש אך ורק אנשים המתניידים בכסאות גלגלים ושלא ייעשה בו שימוש למטרות אחרות.

בוועדת המדע והטכנולוגיה

התקיים דיון בראשותו של ח״כ מקלב בעניין טכנולוגיות נגישות. עמותת נגישות ישראל סיפרה שלפני כשבועיים היא הכריזה בכנס בראשותה של השרה לשוויון חברתי, מנכ״ל בנק הפועלים, מנכ״ל ibm , סיסקו, פייסבוק, טלדור ועוד רבים, על האתגר להפוך את ישראל למדינה נגישה טכנולוגית וככזו מובילה בעולם. העמותה הדגישה כי נגישות טכנולוגית הינה מטרה לאומית וכי העמותה ומיזם ישראל דיגיטלית בוחנים דרך משותפת להשגת מטרה זו.

בוועדת הפנים

התקיים דיון בראשותו של ח״כ דודי אמסלם בדבר מוכנותן של רשויות מקומיות ביישום תקנות הנגישות. הרשויות הלינו על כך שהאוצר לא הקצה להן תקציבים ליישום החקיקה ואין הן יכולות לעמוד בחובות שהוטלו עליהן.
עמותת נגישות ישראל טענה כי חשוב לפעול להקצאת משאבים, אך אין לכרוך את חובת ההנגשה בהקצאת משאבים. תקנות הנגישות הותקנו ב-2011, משרדי הפנים והאוצר היו שותפים להתקנתן ויתרה מזאת, הרשויות המקומיות קיבלו הנחה שרשויות אחרות לא קיבלו. ניתנה להן אורכה להנגשה עד 2021. ניתנו להן 10 שנים מתוך הנחה שאם יישמו כל שנה יוכלו לעמוד בכך הן מבחינת ההיקף הנדרש והן תקציבית. הסכומים שכתבו הרשויות בעתירה שהגישו לבגצ הם מוגזמים ולא ברור מאין שאובים.
העמותה קראה למשרדי הפנים והאוצר להיפגש עימה כדי להציג בפניהם מודל הנגשה שיכול לחסוך הרבה מאוד כסף, אולם על אף פניותינו הרבות הם לא נענו.

 

בוועדת הפנים התקיים דיון בראשותו של ח״כ דודי אמסלם   בוועדת הכלכלה התקיים דיון בראשותו של ח״כ איתן כבל

תמונה: בוועדת הפנים התקיים דיון בראשותו של ח״כ דודי אמסלם               תמונה: בוועדת הכלכלה התקיים דיון בראשותו של ח״כ איתן כבל

עו"ד מיכל שיק מ"נגישות ישראל" עם נצ

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן