Skip to main content

חדשות

העמותה ערכה הדרכה לשירות נגיש לעובדי חברת דלתא

קטגוריה: חדשות העמותה

ב-21/3 ערכה "נגישות ישראל" הדרכה לשירות נגיש לחברת דלתא, במלון דן ירושלים. בהדרכה השתתפו כ-300 עובדים ועובדות נותני שירות בחברה, כחלק מכנס שנערך לעובדות.

ההדרכה החלה בהרצאת פתיחה של מנהל מחלקת ההכשרה וההדרכה של עמותת נגישות ישראל, אור כהן, שהסביר לנותנות השירות על חשיבות ההדרכה וכיצד היא תתבצע.

לאחר מכן חולקו העובדות לשלוש קבוצות, כאשר כל קבוצה עברה 3 התנסויות חווייתיות. את ההתנסויות העבירו מדריכות עם מוגבלויות מטעם העמותה – מדריכה עם מוגבלות בראייה, מדריכה עם מוגבלות בשמיעה ומדריכה עם מוגבלות בניידות.

בתחנת הראייה עטו המשתתפות כיסוי על עיניהן והיו צריכות להיכנס לאולם ולמצוא מקום ישיבה, כל זאת ללא יכולת להיעזר בחוש הראייה. בנוסף שמעו המשתתפות את סיפורה האישי של מדריכה עם מוגבלות בראייה, שגם נתנה להן טיפים ועצות כיצד לתת שירות לאנשים עיוורים ולקויי ראייה.

בתחנת השמיעה, בחלק הראשון, הרכיבו המשתתפות אוזניות אוטמות שדימו מוגבלות בשמיעה, על מנת לחוות את ההתמודדות היומיומית של לקוחות עם מוגבלות זו. בחלק השני נחשפו המשתתפות לסיפורה האישי של המדריכה והתנסו מעט בשימוש בשפת הסימנים, ולסיכום הסבירה המדריכה כיצד לתת שירות לאנשים חירשים וכבדי שמיעה.

בתחנת הניידות התנסו המשתתפות בביצוע פעולות תוך כדי שימוש באביזרים אשר מדמים מוגבלות תנועתית. המשתתפות התבקשו לנסות להוריד חולצה ממתלה תוך כדי ישיבה על כיסא גלגלים, למלא טופס של דלתא עם כפפות המדמות מוגבלות מוטורית בידיים ולעבור במסלול מכשולים על כיסא גלגלים.

עמותת "נגישות ישראל" מודה לחברת דלתא על שיתוף הפעולה ועל הנכונות להנגיש את השירות לאנשים עם מוגבלויות.

אור כהן בהרצאת הפתיחה בהדרכה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן