Skip to main content

חדשות

העמותה קיימה השתלמות בנגישות לעובדי משרד החינוך

קטגוריה: חדשות העמותה

ב-15-17 בדצמבר, קיימה עמותת נגישות ישראל השתלמות בנושא נגישות למפקחים, רכזי זה"ב ומדריכים של משרד החינוך. שלושת ימי ההשתלמות נערכו בבית יציב בבאר שבע.

במהלך ההשתלמות נחשפו המשתתפים למושגי יסוד מעולם הנגישות, בדגש ובהרחבה על נגישות במערכת החינוך בכלל ובמוסדות החינוך בפרט.

היום הראשון

 

ביום הראשון נחשפו המשתתפים לעולם הנגישות תוך כדי נקיטת עמדות ושיתוף – מהי נגישות בשבילי.

היום החל בהרצאה שהעבירה מנכ"לית "נגישות ישראל", עו"ד מיכל רימון, בה נחשפו לראשונה המשתתפים למושגים: נגישות מתו"ס, נגישות השירות ונגישות חברתית.

לאחר מכן עברו המשתתפים סדנת התנסות חווייתית, במהלכה נפגשו עם שלושה מדריכים עם מוגבלות שונה (מוגבלות בראייה, בשמיעה ובניידות). בכל מפגש חשפו המדריכים בפני המשתתפים מהי נגישות בשבילם, כיצד הם נפגשו עם קשיים כילדים עם מוגבלות במערכת החינוך ואף כאנשי חינוך בבתי הספר.
במהלך הסדנה התנסו המשתתפים בחוויות שונות המדמות את המוגבלויות השונות: התנסות במשימות בתוך כיתה בישיבה על כסא גלגלים, כתיבה ומילוי טפסים עם כפפות קשיחות המדמות מוגבלות בידיים, התמצאות במרחב עם עיניים מכוסות וסדנה בשפת הסימנים תוך כדי רכישת כלים- כיצד לתקשר עם אדם עם מוגבלות בשמיעה.

היום השני

ביום השני צללו המשתתפים לעומקי עולם נגישות המתו"ס והשירות. הם למדו על הנגישות הפיזית במבני המשרד ובמוסדות החינוך, קיימו סיור כאנשים עם מוגבלות וחוו בעצמם מהם הקשיים שעוברים אנשים עם מוגבלות בהגעתם למבני משרד החינוך ולמוסדות החינוך.

בהמשך, למדו המשתתפים על טיוטת תקנות השירות במשרד החינוך ומהי נגישות פרטנית המסייעת לשילוב ילדים עם מוגבלות במערכת החינוך.

יום זה הועבר על ידי נעמה אריאן, יועצת נגישות מתו"ס בעמותה ונטע רוטמן, מנהלת מחלקת ייעוץ לנגישות בעמותת נגישות ישראל.

היום השלישי

ביום השלישי נחשפו המשתתפים על ידי המרצה זוהר ישראלי, מנהלת תיקי לקוחות במח' ייעוץ לנגישות ומורשת נגישות השירות, לעולם הנגישות הפדגוגית, דרכו נחשפו המשתתפים לכלים לשילוב ילדים עם מוגבלות במערכת החינוך, יצירת טיולים נגישים, טכנולוגיה נגישה והדרכים בהם היא מסייעת לשילוב ילדים עם מוגבלות ועוד.

השתלמות זאת הינה השלב ראשון בסדרת הכשרות הנגישות שתקיים העמותה במשרד החינוך.

המשתתפים מנסים לכתוב עם כפפות קשיחות על הידיים   המשתתפים עם אוזניות אוטמות על אוזניהם, חווים מוגבלות בשמיעה
משתתפים מסתובבים במבנה ומתנסים במוגבלויות בניידות, בשמיעה ובראייה  
  משתתפת אחת עם כיסוי עיניים ומקל נחייה ואחת עם אוזניות אוטמות

המשתתפים בסדנה עם מדריך עם מוגבלות בשמיעה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן