Skip to main content

חדשות

הרפורמה בבריאות הנפש – מגיע לכם לקבל טיפול בקופת החולים

קטגוריה: חדשות מתחום הנגישות

ב 1.7.2015 נכנסה לתוקף הרפורמה בבריאות הנפש. מדובר בצו לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, אשר מעביר את האחריות הביטוחית על שירותי בריאות הנפש של תושבי ישראל ממשרד הבריאות לקופות החולים. משמעותו של מהלך זה היא איחוד של רפואת הנפש ורפואת הגוף, ויצירת כתובת אחת לאספקת שירותים אלו, שהיא קופות החולים.

מטרת הרפורמה בבריאות הנפש היא להגדיל את איכות, זמינות ונגישות שירותי בריאות הנפש בישראל. עשרות מרפאות לבריאות נפש ייפתחו ברחבי הארץ, אפשרויות הטיפול ע"י אנשי מקצוע שונים יגדלו, שעות פתיחת המרפאות יתרחבו, וזמני ההמתנה לטיפול יתקצרו. מאחר והזכאות לטיפול נפשי כלולה בסל הבריאות, הרי שהטיפול הנפשי יינתן לכלל האזרחים בעלות מינימלית של השתתפות עצמית (כבשאר תחומי הרפואה הכללית).

בצד השיפור באיכות השירות, צפויה הרפורמה לתרום משמעותית לצמצום הסטיגמה החברתית כלפי המתמודדים עם מצוקה נפשית בישראל. שילוב הטיפולים הנפשיים במסגרת מרפאות מקצועיות כלליות, והנגשת השירות לכלל האוכלוסיה, צפויים להקטין את התיוג של המתמודדים עם מצוקה נפשית בחברה כ"חולי נפש", לחזק את המודעות הציבורית לנושא, ולהקל על השתלבות בקהילה של הסובלים מקשיים נפשיים.

יודגש כי בצד העברת האחריות על אספקת שירותי בריאות הנפש לקופות החולים, משרד הבריאות ימשיך לבקר ולפקח על קופות החולים, על מנת לוודא כי ניתן טיפול איכותי ומקצועי לכלל אזרחי ישראל.

למידע נוסף אודות הרפורמה באתר משרד הבריאות – לחצו כאן

צו ביטוח בריאות ממלכתי (שינוי התוספות השנייה והשלישית לחוק), התשע"ב-2012 – לחצו כאן

מציגה והכיתוב: הרפורמה בבריאות הנפש מ- 1.7.2015

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן