Skip to main content

חדשות

יום המודעות הארצי לחניות נכים בקרית ביאליק ובצפון הארץ

קטגוריה: חדשות העמותה

מאת: ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי

אירועי יום המודעות הארצי לכיבוד חניות נכים תשע"א נפתחו גם בקריית ביאליק.

האירוע התקיים באולם בחט"ב "אפק" במעמד ראש העיר מר אלי דוקורסקי, מנהלי מחלקות בעירייה וחברי קהילה נגישה קריית ביאליק.

בי"ס קהילתי זה, בראשות המנהלת הגב' אביגיל גרינברג, המורה הגב' חנה שמילוביץ' ומועצת התלמידים, מוביל בעיר במהלך השנתיים האחרונות את מיזמי ההסברה בנושא הנגישות וקבלת השונה – ואף קידם את פני הבאים בכרזה גדולה ומאירת עיניים.

האירוע נפתח בדברי ברכה מפי ראש העיר שהעלה על נס את העשייה בביה"ס ותיאר את החשיבות המיוחסת לנושא על ידי העירייה תחת הנהגתו.

בהמשך נשא דברים מנהל הפיקוח העירוני מר שלום לוינזון אשר תיאר את אכיפת חניות הנכים בעיר על ידי צוות הפקחים בניהולו ואת העשייה המיוחדת והמוגברת ביום המודעות עצמו – במהלכו יחלקו הפקחים חומר הסברה בנושא, אשר הונפק ונשלח על ידי נגישות ישראל.

מנהלת נגישות ישראל בצפון וחברת המועצה ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי, הרחיבה בהמשך את הנושא ואת חשיבותו, תוך המחשתו לתלמידים על ידי הקרנת מצגת וסירטוני תדמית.

רכז עמותת "אור ירוק" בקריית ביאליק מר שמעון סנה נשא דברים בדבר הצורך לחבר את נושא הבטיחות בדרכים לנושא הנגישות וכיבוד חניות הנכים. את היום ליוו צמד הרקדנים "רק לגעת" זהבה פדנס (הרוקדת על כ"ג) ובן זוגה אורן ברייר, אשר ריגשו את הקהל בביצועיהם וזכו למחיאות כפיים רועמות.

אירועי יום המודעות לחניות נכים ימשכו במשך השבוע תוך חלוקת חומר הסברה בכל מרכזי הקניות ברחבי העיר על ידי תלמידי בתי הספר היסודיים "ביאליק", "הבונים", "קדימה" וחט"ב "דפנה" ועל ידי פקחי העירייה.

פעילות להגברת המודעות לחניות נכים התקיימה גם בפרדס-חנה-כרכור, בכפר ורדים – בבי"ס "קשת" ובמועצה, בחיפה – בקניונים, בבי"ס ובאוניברסיטת חיפה, בקריית ים – באירגון אהב"ה ובבתי הספר, בבית קסלר בקריית חיים ובעכו.

בבית ספר היסודי "ביאליק" בקריית ביאליק התקיימו הפעילויות הבאות:

 – תלמידי כיתה ה' שימשו כמסבירים לכל ביה"ס, הראו את המצגת, הדביקו לילדים מדבקות – זאת לאחר 3 שעות הכנה עם המחנכת על הנושא ואימון על ההדרכה.

 – תלמידי כיתות ה' גם הקימו 2 דוכני הסברה ע"י הספריה וע"י בית כץ בשעות אחה"צ.

 – בבוקר חולקו לכל ההורים הבאים לבית הספר פליירים בדבר חניות נכים.

אין ספק שנערך תהליך משמעותי – לימודי בקשר לנושא.

האזינו לראיון עם ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי ברדיו 102FM


נציגי מועצת התלמידים


מנהל מחלקת הפיקוח


ראש העיר והמדבקה


חברת המועצה ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן