Skip to main content

חדשות

יום הנגישות הבין-לאומי בביתן ישראל בתערוכת אקספו 2020 בדובאי

קטגוריה: חדשות העמותה

קק"ל בשיתוף עמותת נגישות ישראל, הארגון Start-Up Nation Central והמשרד לשיתוף פעולה אזורי ציינו ביום שישי ה-3.12 את יום הנגישות הבין-לאומי והציגו את טכנולוגיות הנגישות המתקדמות ביותר במיצג ייחודי וחווייתי


לרגל היום הבין-לאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שחל ב-3.12 אירחה קק"ל, בשיתוף עמותת נגישות ישראל, הארגון
Start-Up Nation Central
והמשרד לשיתוף פעולה אזורי בביתן הישראלי באקספו-דובאי, מגוון חברות הזנק (סטארט-אפ) מישראל ומאיחוד האמירויות הערביות. במיצג ייחודי מסוגו בעולם, מבית עמותת "נגישות ישראל", הציגו מגוון החברות את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום הנגישות.

מבקרי התערוכה הוזמנו לעבור במסלול מכשולי נגישות אורבני
מבקרי התערוכה הוזמנו לעבור במסלול מכשולי נגישות אורבני

במיצג הוזמנו מבקרי תערוכת אקספו-דובאי להשתלב במסלול מכשולי נגישות אורבני. במסלול זה יכלו מבקרים בלי מוגבלות להתנסות ולחוות קשיים בנגישות כשהם יושבים בכיסא גלגלים כנכים או עוטים כיסויי עיניים המדמים את חייהם של עיוורים. המטרה: להעלות את המודעות לזכותם לשוויון של אנשים עם מוגבלות (באיחוד האמירויות הערביות הם מוגדרים People With Determination).

לצד ההתנסות החווייתית גילו מבקרי התערוכה פתרונות ישראליים יעילים וייחודיים לקשיים שנתקלו בהם במיצג הנגישות. הפעילות היא חלק משילוב כוחות בין-לאומי בסיוע החברות

Google ו-FAISR שמטרתו ליצור הפריה הדדית והחלפת ידע מקצועי בתחום ולעודד פיתוח טכנולוגי מואץ למען יצירת נגישות לבעלי המוגבלויות, המהווים 15% מאוכלוסיית העולם. כך נגשים את אחד מהיעדים המרכזיים של האו"ם פיתוח בר-קיימא (SDG).

את הטכנולוגיות הישראליות שהוצגו בפעילות פיתחו החברות האלה: חברת Voiceitt חברת סטארט-אפ ומיזם חברתי לזיהוי דיבור שפיתחה טכנולוגיה לזיהוי דיבור אוטומטי (ASR); חברת EyeControl המתמחה בטכנולוגיה רפואית ובפתרונות תקשורת חדשניים; ReSymmetry חברה המפתחת יחידת בקרת תנועה מבוססת בינה מלאכותית המנתחת ישיבה ותנוחות בכיסאות גלגלים; וכן חברת Global-Ramp שפיתחה מערכת צילום תלת-ממד פנורמית לזיהוי פערי נגישות בין המצוי בשטח לבין הנדרש ברגולציה. באירוע השתתף גם מאהרן חמדן, קפטן קבוצת הכדורסל מג'ד אל-כרום, זוכת גביע המדינה 2016, שהפך למשותק עקב תאונת דרכים וכיום מתנייד בכיסא גלגלים. מאהרן חמדן עבד יותר מחמש שנים בחברת Re walk

מבקרי התערוכה התנסו וחוו מוגבלות בשמיעה


מבקרי התערוכה התנסו וחוו מוגבלות בשמיעה

יובל וגנר יו"ר נגישות ישראל המובילה בישראל ובעולם את קידום הנגישות ואת שילוב אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים: "אני רואה באקספו הזדמנות לשיתוף פעולה אזורי נפלא של ידע, מודלים וטכנולוגיות לשיפור איכות החיים של 15% מאוכלוסיית העולם אנשים עם מוגבלות".

בנוסף

, הציגו קק"ל, עמותת "נגישות ישראל", Start-Up Nation Central, המשרד לשיתוף פעולה אזורי, והחברות Google ו-FAISR מיזם חברתי שיתופי להגברת המודעות לנגישות ולאנשים עם מוגבלות שהשתתפו בו 100 אנשים עם ובלי מוגבלויות. יחד יצרו המשתתפים במיזם את הסמל הבין-לאומי של אנשים עם מוגבלות כיסא הגלגלים בפתיחת מטריות כחולות על מדשאת אקספו. 

המבקרים התנסו במשחק כדור-שער עיוורים
המבקרים התנסו במשחק כדור-שער עיוורים


חנוכה נגיש: לרגל החנוכה התקיימה באקספו דובאי ביום שישי, 5.12.2021, הדלקת נרות בחנוכייה נגישה שפיתחה חברת
Impact-labs. החנוכייה הודפסה במיוחד במדפסת תלת-ממד. מעצבי מוצר פיתחו מצית מיוחד שמאפשר לאדם עם מוגבלות בידיים להדליק נרות חנוכה בעצמו.

עוד ביום זה, עמותת "נגישות ישראל", קק"ל,

Google ו-FAISR קיימו אירוע ספורט נגיש לכולם. מדובר באירוע ייחודי מסוגו בעולם, ובו הוזמנו מבקרי אקספו-דובאי להשתתף ולהתנסות בתחנות ספורט לאנשים עם מוגבלות, כגון כדורסל כיסאות גלגלים, כדורגל עיוורים (כדור-שער), ריצה בלי לראות, כדורת דשא "על עיוור" ועוד.

אנו מודים מאוד לקק"ל, לארגון Start-Up Nation Central, ולמשרד לשיתוף פעולה אזורי על שיתוף הפעולה בקיום כל אירועי יום הנגישות באקספו דובאי.

ליצירת קשר לקבלת מידע נוסף:

Alon Brandt, +972(0)584239587,

[email protected] (KKL-JNF)

Start-Up Nation Central, 052-4677010 [email protected], Estie Rosen

Access Israel [email protected] +972544275175 +972549700760

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן