Skip to main content

חדשות

יום נגישות חוויתי בביה"ס "המגן" בהוד השרון

קטגוריה: חדשות העמותה

ביום חמישי, 21.6.18, עמותת נגישות ישראל קיימה יום נגישות חוויתי, למורים ולתלמידי כיתות ה' בבית הספר היסודי "המגן" שבהוד השרון, במסגרת תרומה של קרן אריסון

בתחילת היום התלמידים עברו שיעורים חווייתיים בכיתות – השיעורים עסקו במושג שונות, בהבחנה בין שונות חיצונית ושונות פנימית, מהי עזרה, וכיצד ניתן לעזור לאחר.

התלמידים מתנסים בטעימה עיוורת של גלידה
התלמידים מתנסים בטעימה עיוורת של גלידה

בהמשך היום, התלמידים השתתפו בהפנינג תחנות התנסות חווייתיות, שבו פגשו שלושה מדריכים עם מוגבלות אשר סיפרו את סיפורם האישי. המדריכים הציגו את האתגרים והקשיים ואת וההתמודדויות שלהם עם המוגבלות בחיי היומיום.

במסגרת המפגש, המדריכים נתנו לתלמידים להרגיש מה זה אומר להיות אדם עם מוגבלות, זאת באמצעות כיסויי עיניים שדימו מוגבלות בראיה והתלמידים היו צריכים לזהות את טעם הגלידה שקיבלו. את המוגבלות בשמיעההתלמידים חוו באמצעות אוזניות המגבילות את יכולת השמיעה והיו צריכים לתקשר ללא היכולת לשמוע אחד את השני.התנסות נוספת הייתה התנסות בכיסא גלגלים וכפפות שמגבילות את תנועת אצבעות הידיים אשר דימו מוגבלויות פיסיות איתן היו צריכים להתמודד.

התלמידים היו פעילים מאוד, גילו עניין ושאלו שאלות רבות.

בסיום המפגשים עם המדריכים, השכבה התכנסה לסיכום של היום. התלמידים סיפרו על חוויותיהם מהיום ועל דברים חדשים שלמדו. לשאלה "מהי נגישות?" ענו התלמידים: "שאפשר להגיע לאן שרוצים" "שאנשים יכולים לעשות דברים בכוחות עצמם", "נגישות זה שאנחנו עוזרים אחד לשני".

בתחנת מוגבלות בניידות התלמידים נפגשו עם מדריכה בכיסא גלגלים
בתחנת מוגבלות בניידות התלמידים נפגשו עם מדריכה בכיסא גלגלים

 

הדרכת חדר מורים חוויתית

לאחר ההדרכה לתלמידים, נערכה הדרכת חדר מורים שהחלה בהרצאה בנושא שילוב ונגישות במערכת החינוך, אחריה עברו המורים 'ארוחת חושים', שבה התנסו באכילת מנה ראשונה כשעיניהם מכוסות, אכילת מנה שניה כשעל ידיהם כפפות המדמות מוגבלות מוטורית והתבקשו להזמין את המנה האחרונה כשהם מתמודדים עם מוגבלות בשמיעה.

את המנה העיקרית אכלו המורות עם כפפות מגבילות על הידיים
את המנה העיקרית אכלו המורות עם כפפות מגבילות על הידיים

 


את שלוש המנות ליוו מדריכים עם אותן המוגבלויות, שסיפרו את סיפורם האישי ודיברו על שילוב של תלמידים עם מוגבלויות במערכת החינוך, תוך מתן טיפים לשילוב נכון ואפקטיבי.

 

ממנהלת בית הספר נמסר "אין לי מלים לתאר את ההתרגשות שהציפה אותי, את הילדים ואת המורות היום. תודה על יום כל כך חשוב ומרגש".

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן