Skip to main content

חדשות

ליל המדענים 2017 – ללא מידע על הסדרי הנגישות

קטגוריה: חדשות העמותה

ליל המדענים, בשיתוף משרד המדע והאיחוד האירופי, הוא לילה של פעילויות מדע לקהל הרחב במוסדות המחקר ובמוזיאוני המדע ברחבי הארץ.

היום (19.9) החל מהשעה 17:00, יפתחו מוסדות המחקר ומוזיאוני המדע ברחבי הארץ יפתחו את שעריהם לקהל הרחב ויציעו מפגשים בגובה העיניים עם מדענים ומדעניות, סיורים במעבדות, הרצאות, הופעות, ניסויים, סדנאות חווייתיות ופעילויות מדע לילדים. הפעילויות מותאמות למגוון גילים והכניסה ללא תשלום.

אנו ב"נגישות ישראל" הופתענו לגלות, כי באתר האינטרנט של משרד המדע וטכנולוגיה ובאתרי האינטרנט של המוסדות השונים, בהם צפויים להתקיים האירועים השונים במסגרת היום הזה (אתרים אליהם מפנה אתר האינטרנט של משרד המדע והטכנולוגיה), נושא הנגישות נשכח כמעט לחלוטין במסגרת ארגון האירוע.

אתרי האינטרנט של מוסדות רבים (בהם אלו של אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת תל אביב), אינם כוללים כל אינפורמציה באשר להסדרי הנגישות באירוע ו/או את פרטיו של רכז הנגישות אליו ניתן לפנות במידה ונדרשות התאמות נגישות במסגרת האירוע. אתרים אחרים (דוגמת זה של המרכז הבינתחומי הרצליה ומכללת אורנים) אינם כוללים פרטים באשר להסדרי הנגישות באירוע, כנדרש בתקנות הנזכרות מטה, אלא כוללים אך ורק את פרטיו של רכז הנגישות אליו ניתן לפנות במידת הצורך.

למותר לציין, כי פרסום הסדרי הנגישות באופן מלא ומבעוד מועד, כמתחייב בחוק, הינו קריטי לאנשים עם מוגבלות בבואם לקבל החלטה לצאת מהבית ולהשתתף באירועים שונים.

העמותה פנתה למשרד המדע על מנת לבדוק מדוע אינו ממלא אחר הוראות החוק ונמנע מלפרסם את הסדרי הנגישות

על אף שהחובה לפרסום הסדרי הנגישות, כמפורט בתקנות נגישות השירות, חלה על המוסדות בהם יערכו האירועים בפועל, ראינו לנכון להביא דברים אלה בפני משרד המדע והטכנולוגיה, אשר האירוע צפוי להתקיים בחסותו ובהובלתו, בכדי שיפעלו מיידית לפרסם את הסדרי הנגישות ובאירועים עתידיים יפעלו בהתאם להנחיות הנגישות.

 

תשובת משרד המדע והטכנולוגיה לפנייתנו:

"אנו מודים לכם על הפניית תשומת הלב לנושא החשוב של פרסום הסדרי הנגישות לאירועי ליל המדענים.

עם קבלת הפנייה, פנינו יחד עם רכז האירועים מטעם האיחוד האירופי לכל 13 המוסדות השותפים באירועים והנחנו אותם להוסיף קישור להסדרי הנגישות במוסד שלהם ולהעביר אלינו לפרסום גם באתר המרכז את האירועים. הנושא יעלה בפגישת השותפים הבאה כחלק מהפקת לקחים לאירועים בשנה הבאה.

נציין כי אתר המשרד ואתר אירועי ליל המדענים בו עומדים בכללי הנגישות ואנו מקפידים על כך".

 

ליל המדענים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן