Skip to main content

ברוך הבא להולנד!

18/02/2006 ללדת ילד מיוחד עם צרכים מיוחדים מאוד –  כל חייך אתה חולם להגיע לאיטליה. חולם על היום, על הרגע בו תנחת בארץ ששנים חיכית להגיע אליה. אתה מתכנן את המסע, מכין ציוד מתאים, מחכה להגיע לכל האתרים המוכרים...

18/02/2006

ללדת ילד מיוחד עם צרכים מיוחדים מאוד –  כל חייך אתה חולם להגיע לאיטליה. חולם על היום, על הרגע בו תנחת בארץ ששנים חיכית להגיע אליה. אתה מתכנן את המסע, מכין ציוד מתאים, מחכה להגיע לכל האתרים המוכרים יותר ופחות, לאוכל  שאתה הכי אוהב, לדבר ולשיר בשפה שאתה כבר למדת להכיר. הנה מגיע היום. הטיסה יוצאת לדרך. אתה מתרגש ועוצר נשימה. סופר את הדקות, הרגעים האחרונים לפני שתצא מפתח המטוס ותדרוך על אדמת איטליה. המטוס נוחת. הדיילת מודיעה לך: "ברוך הבא להולנד!" ואתה מייד משיב: "אבל אני אמור להגיע לאיטליה!" והדיילת בשלה: "אני מצטערת, הייתה טעות ואתה צריך להיות מעכשיו בהולנד"! אתה מקשיב לכל מילה שלה, לא ממש מבין, אך מקבל את הגזירה. יורד אט אט מהמטוס. דורך על האדמה הזרה לך כל כך, שונה ממה שלמדת להכיר. נופים אחרים, אנשים שונים, שפה אחרת. אתה לומד להכיר את האנשים ומגלה כי הם אפילו ידידותיים והמקום בכלל לא נורא כל כך. אתה לומד שפה חדשה וגם היא מסתבר אפילו נעימה לאוזן. מתחיל לאהוב את המקום, את האנשים והסביבה ומקבל בחזרה אהבה גדולה הרבה יותר! 

לפני עשרים וארבע שנים הגיעו יונה, יגאל ושלושת ילדיהם לאותה ארץ זרה – טל נולדה עם תסמונת דאון. זו אינה הפעם הראשונה בה נאלצה יונה ללמוד מציאות שונה, שפה חדשה. כמעט לפני ארבעה עשורים, חוותה תאונת דרכים קשה. פגיעה מוחית, חוסר הכרה  שבעקבותיו איבוד הזיכרון, הראיה ויכולת הדיבור. יונה החלה במסע ארוך של שיקום והתמודדות עם מציאות חיים חדשה. בעצומות נפש אדירות ואמונה מתחזקת למדה יונה את חייה החדשים. טל הגיעה למשפחה אוהבת, חזקה ותומכת במיוחד. שנת חייה הראשונה של טל הייתה רצופה מצוקות, תפקודי מערכות לקוי שהביאו אותה בגיל שנה למשקל של ארבע ק"ג בלבד! 

בגיל שלוש זוהתה לראשונה יכולתה הייחודית של טל להניע את גופה לצלילי מוסיקה. בגיל שבע החליטה יונה לממש ייחודיות זו ואת הפוטנציאל הטמון בטל. מורה למחול החלה לטפח ולהשקיע  בקטנה ואכן טל הפליאה בקשב וריקוד. שנתיים מאוחר, בגיל תשע, נרשם אירוע משמעותי בחייה של טל. במהלך טיול המשפחה למערות בית ג'וברין, החליקה טל והידרדרה לתהום! רק לאחר שנתיים פלטה טל לראשונה איך שרדה את התהום באחיזה עיקשת בסלע גדול עד שהגיעו המחלצים. בעקבות אירוע זה, נשרו כל שיערות ראשה של טל.

יונה החליטה להגשים את חלומה של טל לרקוד מול קהל באמצעות חלום ישן שלה עצמה – לנגן ולשיר. באמונתה חסרת פשרות, התחברה יונה למקורות ולאחד מכלי הנגינה העתיקים בעולם – הנבל.

נאספנו בסלון ביתם של חברים. הצטופפנו זוגות זוגות למופע ייחודי, שלא ידענו הרבה אודותיו לפני הגעתנו. התבוננו בתנועותיה החלקות והשלוות כל כך של טל לצלילי פריטת הנבל שאמה פרטה בידה האחת, מתבוננים, קשובים ונרגשים כאחד. אפשר בקלות היה לחוש באנרגיה חזקה של אהבה רבה שהורעפה לכל הכיוונים. אמונה חזקה שהביאה לניצחון מחודש של הרוח על הגוף.

האם מספרת סיפור חיים, סיפור של מצוקות והצלחות, אירועים והישגים, כנגד כל הסיכויים, הבת מצטרפת מעת לעת בקטעי קריאה קצרים. יונה פורטת על הנבל מזמורי תהילים לצד שירים מוכרים וטל מניעה את גופה, בידיה צעיף ארוך, מתעופף מצד לצד כנגד תנועותיה הקלילות.

אחרי המופע לא יכולתי שלא לשבת ליד המקסימה הקטנה הזו.

שוחחנו על חייה, על משפחתה, על חבריה החדשים בהוסטל שאליו נקלטה לאחרונה ועל הסיפורים והמשחקים האהובים עליה במיוחד. 

האהבה ואמונה

טל הרעיפה חיבוקים לכל פנים מוכרות, חיבוק שמביע הכל, את מה שיש לה ואת כל מה שהיא מקבלת!

לפרטים והזמנת מופעים:  יונה: 052-2327197, 08-9405550

לא לשכוח – להוסיף תגובה לכתבה (בצד שמאל מתחת לכתבה)

ולשלוח לחבר, בסוף העמוד למטה משמאל "שלח לחבר"

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן