Skip to main content

מחשב כף יד שמדבר בשבילכם

תרגום: תומר אילן

עדכון

יונית הגואל-קרניאלי, מנהלת מרכז פלט קולי בעזר מציון, מוסרת כי אין בנמצא קולן (מנוע דיבור) דובר עברית המתאים למערכות ההפעלה של מחשבי כף יד, כך שהמכשיר אינו תומך בעברית. מצד שני, הקולן העברי מתאים לחלונות XP, וניתן להתקינו על מחשבי לוח הולכים וקטנים.

לפרטים נוספים


ה-Cyrano Communicator הינו מכשיר להרחבת יכולות תקשורת שפותח בארה"ב. המכשיר מסייע לתקשורת בין אנשים בשתי צורות: ממשק מבוסס תמונות וממשק Text To Speech.

למה סיראנו (Cyrano)?
ע"ש סיראנו דה ברז'ראק, הגיבור הרומנטיקן שמגבלתו הפיזית (אף מפלצתי) הרחיקה אותו מאהובתו. בחברה מאמינים שבדומה לסיראנו, ללקוחותיה יש משהו מיוחד לומר, והמכשיר הקטן הזה ישמש להם קול ויאפשר להם להתבטא מעבר למגבלה שלהם.

ממשק מבוסס תמונות
הממשק מבוסס התמונות מתאים למשתמשים חדשים במכשירים להרחבת יכולות תקשורת או לאנשים עם צרכי תקשורת ויזואליים כגון אנשים עם אוטיזם או אפזיה.
לאנשים רבים, טקסט כתוב או סמלים מהווים חסמים לתקשורת יעילה. ה-Cyrano משתמש בתמונות שניתן לצלם במצלמה המובנית במכשיר. למשל, ניתן לצלם מסעדה מסויימת, או פארק מסוים ולהשתמש בתמונה לשם תקשורת פשוטה וטבעית במקום ללמוד סמלים.
המשתמש מבצע תקשורת על ידי נגיעה בתמונות על מסך מחשב כף היד. במכשיר יש אפשרות לאחסן בלוקים רבים של מידע. כל בלוק יכול להכיל תמונה, הודעת טקסט, הודעה קולית וסרט וידאו. המכשיר כולל ממשק ליצירה פשוטה של תכנים אלה.

ממשק Text To Speech
המכשיר מאפשר למשתמש להקיש טקסט כלשהו, וה-Cyrano יקריא אותו באחד מ-4 קולות. ניתן
לשמור משפטים שימושיים בזכרון תחת נושאים על פי בחירת המשתמש. ניתן להגדיר קיצורים להגברת קצב ההקלדה. ניתן להקליד ב-4 צורות: במקלדת, בכתב יד, זיהוי בלוקים וזיהוי אותיות. ניתן גם להשתמש במקלדת אלחוטית קומפקטית נפרדת.

ה-Cyrano מבוסס על מחשב כף יד HP iPAQ rx3715 Mobile Media Companion עם מצלמה מובנית.

מחיר המערכת בארה"ב כ-1,200$.

שוב נזכיר, כי המכשיר אינו תומך בעברית.

לאתר Cyrano Communicator

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן