Skip to main content

המרחב בגליל עושה כל כך הרבה.. רוצים לקרוא קצת?

בשבועיים האחרונים במרחב לחיים עצמאיים בגליל שבניהול עמותת נגישות ישראל התקיימו כל כך הרבה פעילויות מדהימות!

התחלנו את ימי ראשון עם קבוצת ההליכה 'צועדים קדימה'. כיף לראות את המתמידים ואלו השואפים להתמיד! הלכנו יחדיו כרגיל שני קילומטרים והפעם לסיום הופתענו כשנועם, אחד המשתתפים החדשים הציע שנעשה מתיחות! כולנו שמחנו והתחלנו במעגל מתיחות משחרר ומהנה! איזה כיף שכל יוזמה מתקבלת בברכה פה אצלנו.

בימי שני התקיימו פעילויות התיאטרון- הקבוצה הראשונה משחק של אהבה ולאחריה קבוצת תיאטרון החופש. לקבוצת משחק של אהבה הגיעו שלוש משתתפות חדשות וההתרגשות הייתה גדולה. הרגע המשמעותי ביותר עבורי היה כאשר כל אחת ואחד לרגע היה מלך או מלכה, עמד איתן, הסתכל לכולם בעיניים השתחווה וקיבל מחיאות כפיים ותשואות. הפעילות הזאת ופעילויות נוספות ליוו אותנו עם מלא צחוק מתגלגל.

לפעילות תיאטרון החופש הגיעו שני משתתפים חדשים, ואין ספק שכל חבר וחברה חדשים משפיעים על הקבוצה והאופי שלה לטובה! הקבוצה ברגע אחד גדלה ומקבלת באהבה גדולה את כל יושבי המעגל. לאחר תרגילי הכירות והרבה צחוק סיימנו את השיעור עם בניית סצנות על נושאים שהעלנו בתרגילים קודמים. ולסיום סיומת חגגנו את יום ההולדת של ירון שגם כיבד אותנו בעוגה! מזל טוב ירון!

בימי שלישי בבוקר נפגשו חברי ליצור ולספר לפעילויות מרגשות במיוחד. בפעילות אחת נזכרנו דרך היצירה באירוע מאושר בחיינו, דברנו על אנשים שהיו באירוע, ריחות, צבעים וצורות. הפעילות השנייה התמקדה בשם שלנו. מה חבוי בתוך השם של כל אחד, מה הוא מייצג, אולי קרואים על שם של מישהו, אם אנחנו אוהבים או לא אוהבים את השם שלנו. במרכז הפגישה הייתה היצירה שהתמקדה במה השיח והמחשבה על השם, כל אחד על שמו, מעלה בנו.

רוכבים באגמון החולה
רוכבים באגמון החולה

בשלישי אחר הצהרים נפגשו קבוצות רוכבים באגמון. שבוע אחד קבוצת ענפה עשתה פעילות פתיחה מהנה במיוחד. שבוע לאחר מכן קבוצת רוכבים באגמון עגור רכבו לראשונה השנה בתוך השטח של אגמון החולה, הייתה רכיבה מאוד מהנה. ראינו את העגורים והתכבדנו כהרגלנו בבייגלה, תפוחים ותפוזים.

לאחר מכן הייתה הפעילות אחרונה של ימי שלישי, כן כן יש אצלנו במרחב ימים עם שלוש פעילויות! נפגשנו חברי אצלנו בחצר לפעילויות של נגרות ופסיפס. חלק מהמשתתפים מדלגים בין נגרות לבין פסיפס וחלק מתמידים באחד מהתחומים. הפסיפס כבר ממש מקבל צורה וכיף לראות את זה כל כך מתקדם. גם בנגרות יש התקדמות נהדרת. סיימנו לבנות אדנית ראשונה ושתי נדנדות!

ביום רביעי יצאה לדרך הפעילות הראשונה של רוכבים באגמון 'שלדג' שבמרכזה היה משחקים חברתיים והתנסות ברכיבה. בשבוע האחרון הייתה רכיבה של קבוצת 'שקנאי' שלראשונה יצאו לשטח אגמון החולה. התמזל מזלנו ויובל דג, מתנדב בקבוצה הוא מתנדב במרפאה של חיות בר באגמון החולה. אז קבלנו הדרכה מופלאה על העגורים שראינו בדרך.

בימי חמישי מתקיימים שני חוגי קרמיקה. בקבוצת הקרמיקה הראשונה מימון הראה לכל החדשים שיטה חדשה, ערבוב צבעי חימר, כולם התלהבו, התלהבות שהמשיכה גם לקבוצה השנייה, נוצרו קערות מדהימות. ירון, אליהו ואני פיסלנו הפעם וזה היה מאוד מהנה! בפעילות האחרונה שהייתה הכנו חנוכיות מדהימות שעתידות להימכר בקרוב.

פעילות בחוג הקרמיקה
פעילות בחוג הקרמיקה

יום שישי הייתה רכיבה של קבוצת עיניים לשניים בהובלתו הראשונה של ערן אלוף! אין ספק שכשמו כן הוא, אלוף, אנחנו שמחים שהצטרפת להנהגה ושאתה עוזר בהובלות. רכבנו בין כל הנחלים בעמק, שדה נחמיה, בית הלל, שמורת שניר, תל דן וחזרנו דרך נבי יהודה. אבל "למזלנו" היה לנו פאנצ'ר באחד האופניים. היה מסלול ממש יפה ומהנה, הפאנצ'ר לא הרס לנו כלום, רק הוסיף לחוויה!

כמו שהבנתם, פה לא נחים לרגע! יש לנו אין סוף של פעילויות מדהימות וכל הזמן קופצים עוד ועוד רעיונות!

שיהיה שבוע טוב, יובל כהן

לפרטים נוספים –

עומר שפירא – 054-7384097

פעילות בחוג הקרמיקה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן