Skip to main content

מידע מסייע

חברי המרחב לחיים עצמאיים בגליל השתתפו בסדנה במסגרת פסטיבל קונטקט

אחד הדברים שהכי חשובים לנו "במרחב לחיים עצמאיים בגליל – בניהול נגישות ישראל" הוא לעודד אנשים עם מוגבלות לחיים עצמאיים, שוויוניים ומכובדים, כמו שאר האנשים בחברה הישראלית

בשנים האחרונות "המרחב" עושה עבודה רבה בהנגשת תחומי פנאי שונים לאנשים עם מוגבלות ברחבי הפריפריה הצפונית-גלילית. אחד מהתחומים הוא תנועה וריקוד.

בשנים האחרונות קיימנו שיתופי פעולה רבים עם להקות שונות, ואף פתחנו קבוצת תנועה משולבת לאנשים עם וללא מוגבלות, במסגרת שירותי הפנאי שמציע המרחב למשתתפיו.

בסוף חודש דצמבר, במהלך חג החנוכה, התקיים פסטיבל קונטקט במרכז קלור שבכפר בלום. במסגרת הפסטיבל, התקיימה סדנה לאנשים עם וללא מוגבלות פיזית וחושית. הסדנה כללה למידה של תחום הקונטקט על ידי טלי ורטהיים וחי כהן, ארוחת ערב משותפת וג'אם חופשי יחד עם חברי להקת "ורטיגו כוח האיזון".

בסדנה השתתפו חברי המרחב.

חברי המרחב משתתפים בסדנת קונטקט
חברי המרחב משתתפים בסדנת קונטקט

משתתפים מספרים:

נתנאל, בחור עם מוגבלות פיזית: "היה זורם ומשחרר. נהניתי במיוחד מהג'אם הספונטני. נהניתי מאוד מהמגע, הרגשתי גם שלא מפחדים עלי מבחינת הזזה ותנועה. הייתה אווירה משחררת מאוד. אשמח להגיע לעוד פעילויות כאלה. יכולתי להרפות לא רק את השרירים אלא גם את הנכות. שחרור בכמה רבדים."

 

ישראל, בחור עיוור מלידה: "היה לי כיף מאוד. הרגשתי שאני כמו אצה, כמו ים. כששירי אחת הרקדניות עשתה לי את התנועות בדמות הים התחברתי למגע. הרגשתי כמו גל. ואני בעצמי שברתי המון גלים. אני מדבר על השינוי שעשיתי בגיל 18. יצאתי מבית חרדי ועשיתי שינוי

עברתי לגור לבד. אתמול כשהתנגדתי לתנועה של שירי בדמות הים זה החזיר אותי 15 שנים אחורה. שברתי המון גלים, זאת אומרת שברתי המון מוסכמות שקיימות במגזר החרדי. שברתי הכל ואף אחד לא הצליח לעצור אותי. זו בדיוק החוויה שהרגשתי בסדנה ובריקוד."

מיכל גולדפילד, המפיקה של הלהקה: "היה נפלא ומרגש. כמה סקרנות, שיתוף פעולה, נוכחות ורצון אמיתי להבין וללמוד משהו חדש. היכולת למלל את החוויה הגופנית של התנועה במילים, תחושות ותובנות הייתה מאוד מרשימה. שמחנו לארח ולהכיר, ומקווים להמשיך ולהיפגש בעוד הזדמנויות".

אנחנו במרחב, רוצים להודות למיכל גולדפילד, המפיקה של הלהקה על יצירת הקשר ושיתוף הפעולה, ומקווים שנמשיך לעוד הרבה שיתופי פעולה בעתיד!

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן