Skip to main content

מידע מסייע

קבוצת הכדור-שער של ה"מרחב לחיים עצמאיים בגליל" במשחק ראווה מול קהל משולהב

קבוצת הכדור-שער של "המרחב לחיים עצמאיים בגליל" שבניהול "נגישות ישראל", אשר שחקניה אנשים עיוורים, לקויי ראייה ושחקנים רואים, פועלת זו השנה הרביעית ולוקחת חלק באליפות הכדור שער הארצית.


קבוצת הכדור-שער של המרחב במשחק ראווה
קבוצת הכדור-שער של "המרחב" במשחק הראווה

 

 

לפני מספר שבועות פנה אלינו מנהל קבוצת הכדורסל של הפועל גליל עליון, ניצן מאסטרו וביקש לדעת אם נרצה שת"פ עם קבוצת הכדורסל שהוא מנהל. האמת? זה היה החלום שלנו כבר זמן מה.

 

חברת "רימי", חברה להגנת הצומח והסביבה, הציעה לארח את הקבוצה. נפגשנו עם נציגי "רימי" והפועל גליל עליון, והחלטנו שבמחצית משחק הכדורסל תעלה הנבחרת שלנו, תשחק ותחשוף את הקהל לקבוצת הכדור שער של "המרחב".

 

לפני המשחק קיימנו טקס מרגש שבו נפגשו חברי הקבוצה עם הנהלת הפועל גליל עליון, ראש המועצה האזורית גליל עליון מר גיורא זלץ, וכמובן עם היוזמים והספונסרים, הנהלת חברת רימי, ובראשה מר משה יפה המנכ"ל.

 

המשתתפים בטקס שהתקיים לפני המשחק
המשתתפים בטקס שנערך לפני תחילת משחק הכדורסל

 

 

ראשונה בירכה יוזמת ומנהלת קבוצת הכדור שער, נגה סיון, שבאמת אמרה מילים לא רק יפות, כי אם גם מאוד מאוד אמיצות. נגה אמרה שמנהלי המרחב הבינו שבגליל העליון אין שום ספורט קבוצתי שמתאים ומונגש לאנשים עם מוגבלות ולכן החליטו להרים את הכפפה וכי עד כה פתחנו בגליל העליון 3 קבוצות ספורט מותאמות לאנשים עם וללא מוגבלות. נגה זכתה לתשואות חמות .

 

ראש המועצה, מר גיורא זלץ, אישר את שאמרה נגה והבטיח לנסות לתקן את המעוות.

 

ברכות זרמו ואז עופר מיכאלי מסר למנכ"ל רימי, מר משה יופה, את מתנת המרחב בגליל לחברת רימי: לכאורה זו הייתה מסגרת 4A רגילה עם דף לבן חלק, אבל אז חשפנו את הטריק הגדול: בתוך המסגרת היה מחירון רימי 2018 בכתב ברייל! כולם היו המומים מהרעיון ומהביצוע .

 

משה יופה החזיר לנו מתנות לכל נבחרת הכדורשער שלנו: כל אחד קיבל חולצה חדשה עם כל הלוגואים הטובים והנכונים, וכן אוזניות אלחוטיות!

 


נגה מסבירה לקהל האוהדים מהו משחק כדורשער 

 

 

משחק הכדורסל התחיל אבל הראש של כולנו היה כבר במחצית. במחצית, תוך דקה השערים הענקיים של הכדורשער הושמו במקום, ונגה מנהלת הקבוצה עמדה מול קהל ענק של מאות אוהדים קולניים ומשולהבים…

 

נגה הסבירה להם מהו משחק כדורשער, ואמרה שהיא מבקשת שקט מוחלט בגלל שבכדור יש פעמונים והשחקנים עוצרים את הכדור לפי שמיעה. נגה קראה לקהל להביא את בשורת הספורט בגליל לאנשים עם מוגבלות למשפחותיהם למכריהם, וליצור אתנו קשר.

 

קבוצת הכדור-שער של המרחב במשחק ראווה
קבוצת הכדור-שער של ה"מרחב לחיים עצמאיים בגליל" במשחק ראווה  מול קהל משולהב

 

 

הס מוחלט הושרר באולם הספורט הגדול, ומיד יצא לדרך משחק הכדור שער שהיה בין שתי קבוצות שלנו. להפתעתנו הרבה, באולם השתררה דממה מוחלטת!!! הלם מוחלט! המשחק היה מרתק. אחרי כל גול, הכרוז קרא בשם המבקיע או המבקיעה. המשחק קלח בשטף בלתי רגיל והקהל היה מסוקרן ומופתע עד בלי די.

 

בסוף המשחק נשמעו תשואות חזקות רבות וארוכות, והקהל הודה לשחקנים על המשחק המרתק!

 

קבוצת הכדור-שער של המרחב במשחק ראווה
בכדור יש פעמונים והשחקנים עוצרים אותו לפי שמיעה

 

קבוצת הכדור-שער עיוורים של המרחב במשחק ראווה

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן