Skip to main content

מרחב אילת וערבה חגג שנה לסיירת הנגישות באילת

מרחב אילת וערבה של עמותת 'נגישות ישראל' ציין שנה לפעילות סיירת הנגישות באילת – קבוצת מתנדבים שסוקרת ובודקת את הנגישות במקומות ציבוריים. האירוע צויין בערב חגיגי שהתקיים ב- 12.1 במתנ"ס יעלים וכלל חלוקת פרסים למקום הנגיש, לארגון הנגיש, ופרס ליקירת הסיירת.

 

פסקל ברקוביץ', הספורטאית האולימפית ומדליקת המשואה ביום העצמאות האחרון הגיעה להרצאה מיוחדת.

קבוצת המתנדבים של סיירת הנגישות באילת מציינת את סיום שנת הפעילות הראשונה, ומוקירה את מי שהנגיש, עזר ופעל לקידום הנגישות באילת. הסיירת הוקמה ביום חורפי בינואר 2014 בהתרגשות רבה, וללא תמיכה מגורמים ציבוריים.

במהלך השנה האחרונה נפגשה הסיירת בכל שבועיים, פעלה בהסברה, טיפלה בתלונות של תושבים עם מוגבלות, קיימה הפנינג נגישות והעלתה את המודעות לנושא הנגישות ולחשיבותו בבתי עסק ובמבנים ציבוריים. בין המבנים והמקומות שהחלו השנה בתהליך הנגשה לאנשים עם מוגבלות: נמל אילת, המצפה התת-ימי, מלון הילטון, רשת המתנ"סים ועוד.

את חגיגות השנה לפעילות הסיירת הוחלט לציין בהענקת פרסים:

 

· המקום הנגיש: שדה התעופה באילת. במהלך השנה התקיים פאנל עם נציגי חברות התעופה ופגישות עם מנהלי הבידוק הביטחוני בשדה. כעת, המקום בולט לטובה בנגישות הפיזית והשירותית.

·

ארגון מקדם נגישות: רשת ישרוטל. הרשת נבחרה בזכות ההחלטה לשלב בתעסוקה שוויונית אנשים עם מוגבלות.

·

יקירת סיירת נגישות: הגב' לילי וייס, רשת המתנ"סים. וייס הקימה אין ספור פרוייקטים ביניהם מועדון 'אור בלב' והיא זו שפתחה את דלתה לסיירת הנגישות, לאירוח במתנ"ס קולייר.

אורחת מיוחדת שהגיעה לאירוע השנה להקמת הסיירת היא פסקל ברקוביץ', הספורטאית האולימפית ומדליקת משואה ביום העצמאות האחרון שחלקה את חוויותיה בהרצאה מיוחדת.

רחלי רגב, מנהלת המרחב בעמותת 'נגישות ישראל' מספרת על השנה שחלפה ועל התוכניות לשנה הבאה: "שנת הפעילות הראשונה הייתה נהדרת, ברוכה בעבודה ובהישגים שמשפרים את איכות החיים של כלל התושבים בעיר וגם של התיירים. ב-2015 אנחנו רוצים להרחיב את הנגישות במוסדות חינוך, לקיים מפגשי הסברה עם המורים בבתי הספר היסודיים, להנגיש את החופים העירוניים ולשפר את הנגישות בטיסות מאילת ואליה.

שני פרוייקטים נוספים שאנחנו עתידים לקיים הוא 'תעביר את זה הלאה בשפת הסימנים' לקהל צעיר, בני נוער, שילמדו את שפת הסימנים הישראלית, ויוכלו "לסמן" אותה הלאה, והשני הוא 'ארוחת חושים' – ארוחה חוויתית שתתקיים באופן קבוע במלון הילטון, שתאפשר להתנסות באופן פעיל ולהבין איך זה מרגיש להיות אדם עם מוגבלות".

האירוע התקיים בנוכחות אורחים רבים – תושבי העיר, נציגי ארגונים לאנשים עם מוגבלות, נציגי העירייה והמגזר העסקי- שמלווים אותנו במהלך השנה האחרונה בפעילות והתרגשו איתנו גם ביום חג זה.

גם ביום זה רבים וטובים תמכו ועזרו:

המארחים- מתנ"ס יעלים והצוות המדהים שלו בניהולה של שוש אוהנינה, צלמת הוידאו – מירב לוין, צלמות הסטילס – גילי טמבה ומרגלית עשור, הדפסת הזמנת – שמעון מדפוס נורית, השאלת הרמפה – רמי מחברת ליגו, כיבוד – ארומה ביג אילת, קפה נאמן וקמפוס בן גוריון, השאלת המחסומים – יוסי במות.

כמו כן, תודה לפסקל ברקוביץ שכיבדה אותנו בהרצאתה מעוררת ההשראה!

 

לתמונות נוספות מן האירוע – לחצו כאן

 

 

 

מנכ"לית העמותה מברכת באירוע שנה לסיירת נגישות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן