Skip to main content

בפעם הראשונה באקדמיה- קורס רכזי נגישות במכללת כנרת

בתאריך ה-1.3.16 החלה עמותת נגישות ישראל לקיים בפעם הראשונה במוסד אקדמי קורס רכזי נגישות המיועד לסטודנטים של מכללת כנרת.

הקורס מונה 20 סטודנטים מהחוגים השונים אשר יקיימו פעם בשבוע מפגשים מקצועיים בתחום, עד חודש אפריל. לסטודנטים אלו המון מוטיבציה לעשייה למען קידום הנגישות.

הקורס החל בהרצאת מבוא לנגישות, ולאחריו חוו הסטודנטים ארוחת חושים.

בתחילת הארוחה הוכנסו המשתתפים לאולם כשעיניהם מכוסות. את המנה הראשונה: יוגורט, פירות וגרנולה, אכלו בחשיכה עם כיסוי עיניים ולאחר מכן השלימה את החוויה מתנדבת נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. לילי גולדוויין, שסיפרה את סיפור חייה המרגש והתמודדותה עם כבדות ראייה שהולכת ומחמירה בעקבות מחלתה.

הארוחה המשיכה תוך שילוב בין התנסות חווייתית לסיפורי החיים. לקראת המנה העיקרית: פשטידה, סלט וגבינות, המשתתפים עטו כפפות קשיחות על ידיהם, במטרה להתנסות בפעילות יומיומית תחת מגבלה פיזית. בצמוד למנה זו סיפרו מנהלי נ.י.צ. גיורא לב ורויטל שורץ-סבירסקי את סיפור חייהם המרתק: את התמודדותם עם מוגבלות פיזית, התניידות בכיסא גלגלים בעולם שאינו מותאם ברובו להגשמה עצמית במקצועותיהם כמהנדס וכחוקרת רפואית, את סיפורה ואת פעילותם הענפה במסגרת נ.י.צ.

בנוסף נפגשו עם מדריך עם מוגבלות קוגניטיבית, אשר סיפר על אתגרי חייו והתנסו בעצמם במשחק חשיבה אשר המחיש את המוגבלות הקוגניטיבית.

את מנת הקינוח נאלצו הסועדים לבחור עם אוזניים אטומות באוזניות כשברקע מוסיקת רקע חזקה, מצב אשר המחיש את קשיי התקשורת וההבנה החווה אדם עם לקות שמיעה במצבים יומיומיים. את חווית הקינוח השלים סיפורה של סמדר הרוש, מתנדבת נ.י.צ., כאשר סיפרה על התהליך בו "יצאה מהארון" והפנימה את לקות השמיעה עימה נולדה. הסיפור ריתק את הסטודנטים בתיאור דרך התמודדותה עם הקושי לתקשר בכל מעגלי החיים והנגשת לקותה.

החוויה האישית ובנוסף לה ארבעת סיפורי החיים המרגשים של אנשים המתמודדים באומץ עם נכותם ולא מוותרים על זכותם לחיות חיים שלמים ומלאים למרות הקשיים, ריגשה מאוד את השומעים. דיקן המכללה חנן הורוביץ נשא מילות ברכה ותודה על משמעותו הרבה של המיזם.

 

המשתתפים אכלו את המנה הראשונה עם כיסוי על עיניהם  המשתתפים אכלו את המנה העיקרית עם כפפות קשיחות על ידיהם  המשתתפים מזמינים את הקינוח כשאוזניהם אטומות  הדיקן חנן הורוביץ, מנהלי ומתנדבי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ.

המשתתפים אכלו את המנה הראשונה עם כיסוי על עיניהם

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן