Skip to main content

מידע מסייע

הדרכות לנגישות לעובדי הסניפים הצפוניים של המוסד לביטוח לאומי

עמותת נגישות ישראל קיימה בחודשים פברואר-מרץ 2019 סדרת פעולות הסברה חוויתיות לעובדי ומנהלי סניפי הצפון של המוסד לביטוח לאומי

רצף זה החל במפגש של מנהלי נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב עם מנהלת סניף הקריות הגב' סימונה סונגו-מזרחי ובהרצאה מעוררת השראה שהעבירו לכל עובדי הסניף אודות סיפורם האישי וסיפורה של עמותת נגישות ישראל. 

 

לאחריה, קיימו עובדי העמותה ומתנדביה מאזור הצפון, סדרה בת 3 מפגשים בחדרה ובחיפה; כל מפגש נפתח בהרצאה שכללה את סיפורה של עמותת נגישות ישראל וכן את עקרונות המוגבלויות והנגישות.

 

לאחר ההרצאה, נחלקו העובדים לקבוצות ועברו בתחנות התנסות בהן חוו את המוגבלויות השונות על עצמם – מוגבלות פיזית (ידיים ורגליים),ראייה, שמיעה ונפשית. 

העובדים מנסים למלא טפסים עם כפפות מגבילות על הידיים
העובדים מנסים למלא טפסים עם כפפות מגבילות על הידיים

כל התנסות דימתה את אשר חווה אדם עם מוגבלות בבואו לקבל שירות באחד מסניפי המוסד לביטוח לאומי ולוותה בסיפורו האישי של מתנדב העמותה עם מוגבלות תואמת לתחנת ההתנסות.

בתום הפעילות בתחנות, כונסו העובדים לשיחת משוב ואוורור רגשות בעקבות הפעילות המרגשת.

עובדי ביטוח לאומי ציינו שהם חשבו עד היום שהרבה דברים הם מובנים מאליהם אבל המיזם הנוכחי "פתח להם את הראש". כמו כן, הם אמרו שהם מרגישים ש-ישימו לב מעתה הרבה יותר לאופן בו הם מתבטאים ונוהגים. אחת העובדות אף אמרה שצריך כל חודש רענון בנושא נגישות במוסד כמו שלהם.

בנוסף לפעילות זאת בצפון, בתחילת

2019 קיימה העמותה ארבע הדרכות בסניפי הביטוח הלאומי בתל אביב וביפו במתכונת דומה לסדנאות שקיימו בצפון.

 

העובדים התנסו במוגבלות בשמיעה באמצעות אוזניות אוטמות קול
העובדים התנסו במוגבלות בשמיעה

העובדים מנסים למלא טפסים עם כפפות מגבילות על הידיי

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן