Skip to main content

הכשרת נגישות מקוונת לעובדי מכללת אורט בראודה

ב-19.1.2021 כ-170 עובדי מכללת אורט בראודה בכרמיאל, סגל אקדמי ומנהלי כאחד, עברו הדרכה מקוונת בנושא נגישות בשירותי ההשכלה הגבוהה בדגש על הנגשת הלמידה בימי קורונה ותמיכה בסטודנטים עם מוגבלויות שונות.

בתחילת האירוע, המשתתפים עברו הרצאה בנושא שירות נגיש בהשכלה הגבוהה, במהלכה למדו על המוגבלויות השונות, המשמעות של נגישות והיעדר נגישות בשטח, השירותים הנדרשים עבור סטודנטים עם מוגבלות והאופן בו ניתן לספקם.

צילום מסך מההדרכה בזום

לאחר מכן, המשתתפים פגשו את מדריכי העמותה, ארבעה אנשים עם מוגבלויות שונות

שירלי ענבי, ד"ר רויטל שורץ סבירסקי מנהלת נגישות ישראל צפון, הודיה אלמקייס, וירון שגב, אשר שיתפו אותם בסיפורם האישי האתגרים, ההתמודדויות וההצלחות שחוו בחייהם בכלל ובלימודיהם באקדמיה בפרט.

שירלי שיתפה בהתמודדות עם עיוורון וכיצד בכל זאת הצליחה להתגבר על המכשולים השונים שחוותה, את נושא המוגבלות הפיזית ייצגה מנהלת נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי; כסטודנטית בעברה וכמרצה לאחר מכן, נפלה בחלקה הזכות לדבר בפני קהל המאזינים אודות ההנגשה לסטודנט ולמרצה עם מוגבלות פיזית, עם שימת דגשים ודרישות המייחדים את הלמידה בזום – מחויבת המציאות בימי מגפת הקורונה.

הודיה סיפרה על ההתמודדות של אדם שאינו שומע בסביבה שומעת ונתנה- הקשיים וכיצד ניתן בכל זאת לעשות זאת, וירון שיתף במשמעות של התמודדות נפשית כסטודנט

הלחצים, החרדות וכיצד ניתן להפוך את האקלים האקדמי לנגיש ומכיל יותר למתמודדי נפש.

במהלך האירוע, המשתתפים התנסו במוגבלויות השונות באמצעות סימולציות מקוונות המדמות מוגבלות בראיה, מוגבלות בשמיעה ועוד, וחוו בעצמם את התחושות המלוות אנשים עם מוגבלות.

צילום מסך מההדרכה בזום


פרופ' אריה מהרשק, נשיא המכללה סיכום את האירוע: "זה היה אירוע שמדגים מאוד את חשיבות הנגישות. היה מרשים מאוד, מעורר השראה. מה שהרשים אותי במיוחד זה הספיריט, האישיות של הנציגים פה. באמת. עשיתם פה דברים ואת רואה למרות המוגבלות נפש שהיא פורחת. ואני רוצה להודות לכל מי שהציג, לשלי וגם לאורנית בר זית שהביאו אלינו את האירוע המאוד חשוב הזה."

מתגובות המשתתפים בעקבות האירוע:

"מטלטל. מעורר הערכה רבה מאוד לכל האנשים המופלאים שהופיעו כאן היום"

"עניין מאוד ונותן לנו זווית אחרת של הסתכלות לגבי העולם הזה. תודה רבה!"

"תודה רבה לאורנית שלי שירלי רויטל הודיה וירון על מפגש מעורר השראה. הגדלתם את מנעד הרגישות שלי"

"תודה היה מרתק ומאיר עיניים"

עמותת נגישות ישראל מודה למכללת אורט בראודה ולאורנית בר זית, רכזת הנגישות של המכללה, אשר מקפידים לשים במרכז עשייתם את נושא הנגישות, ובכך מסייעים בקידום שילובם של אנשים עם מוגבלות בחברה.

צילום מסך מההדרכה בזום

צילום מסך מההדרכה בזום

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן