Skip to main content

העמותה ערכה "ארוחת חושים" לפורום התאגידים בעיריית חיפה

ביום חמישי 15.5.14 התקיימה בבית קסלר בקריית חיים ארוחת חושים שונה מתמיד. הארוחה נועדה למנהלי תאגידים בעיריית חיפה, קרי, מקבלי החלטות אשר קיבלו חשיפה והתנסות במוגבלויות השונות.

האורחים הוכנסו לחדר מוחשך ב"בית קסלר", שסודר מראש לארוחה, כשעיניהם מכוסות והובלו למקומותיהם על ידי מתנדבות נגישות ישראל צפון (נ.י.צ.) עטויות בחולצות ובסינרים עליהם מודפסות המילים "נגישות = רגישות". 

את המנה הראשונה לארוחת הבוקר – חומוס, חמוצים ופיתה, אכלו בעיניים מכוסות ורק מיעוטם זיהה את טיב המזון שהוגש להם. מתנדבת נ.י.צ. לילי גולדויין (עיוורת) ריגשה בסיפור חייה ובאופן בו היא מנגישה את סביבתה ומשתלבת בה להפליא, עובדת ומתנדבת.

המנה העיקרית מבחר בשרים, סלטים דגים ותוספות מבית היוצר הנפלא של מטבח "בית קסלר", הוגשה למשתתפים כאשר על ידיהם כפפות בישול קשיחות ללא אפשרות לכופף את האצבעות ולהפעיל מוטוריקה עדינה, הכוללת את חיתוך המזון והכנסתו לפה. באופן זה חוו המשתתפים לקות פיזית מהי. במנה זו סיפרו גיורא לב ורויטל שורץ-סבירסקי, מנהלי נ.י.צ., על עמותת נגישות ישראל ועל החיים עם מוגבלות פיזית, התניידות באמצעות כיסא גלגלים וצרכי הנגישות הנחוצים בכדי להתמודד ולהתגבר על המוגבלות ולהשתלב בחיי היום-יום.

לקראת מנת הקינוח, אטמו המשתתפים את אוזניהם בעזרת אוזניות, ובמקביל הושמעה מוסיקה רועמת בחדר. תוך התנסותם במוגבלות שמיעה קשה – הוצעה לסועדים על-ידי "מלצריות" העמותה הבחירה בין כמה סוגי עוגות. הקושי הרב להבין את המשימה הפשוטה כל כך, המחיש את החיים עם לקות זו. לאחר אכילת אותה מנה, חוו המשתתפים היכרות מרתקת עם מתנדבת נ.י.צ. סמדר הרוש, לקוית שמיעה שחלקה את סיפור חייה עם הסועדים.

מנהלי התאגידים עברו שיעור מאלף ולדבריהם – חוויה מטלטלת אשר שינתה בכמה שעות את מודעותם לנושאי נגישות וקבלת השונה לפני ההתנסות ולאחריה.

תודה למתנדבות נ.י.צ.: רחל שפק שריכזה את המיזם לפרטיו המדוקדקים, אורנה בר מגן, בתיה יריב, גילה אליהו וצעירה נחמיאס, לילי גודלדוויין וסמדר הרוש.
תודה לשרונה שנהר מנהלת אשכול ארגונים לאנשים עם צרכים מיוחדים שסייעה ביצירת הקשר.

 

מכתב ששלח ישראל בן שלום, מנהל לשכת התאגידים, עיריית חיפה למשתתפים בארוחה
ללא ספק במפגש הפורום האחרון, חווינו חוויה לא רגילה, כולנו יצאנו עם תחושות חזקות ביותר מהמפגש המרתק, בו חווינו והוצגו בפנינו, הקשיים, ההתמודדויות של האדם המוגבל הן בחיי היום יום (בדברים שנראים טרוויאלים עבורנו), והן במאמצים הכבירים שיש להשקיע על מנת להיות כאחד האדם.

ללא ספק הסיפורים האישיים שהוצגו בפנינו הראו לנו, שלמרות הקשיים הרבים, עם כוח רצון ונחישות הקשה לתיאור, ניתן להגיע להישגים, ועל כך יישר כוח לכל העוסקים במלאכה.

תודה על השתתפותכם במפגש המרגש.

 

מכתב תודה ששלחה משתתפת בארוחה, עידית ערמון קמחי – ראש תחום ורכזת נגישות עירונית בעיריית חיפה
אני מבקשת להודות לכם מכל הלב על השיעור שקיבלתי מכל מי שהשתתף מטעם נגישות ישראל צפון בארוחת החושים שערכתם לאנשי עיריית חיפה.
במיוחד לרויטל ולגיורא על הארגון ועל השיתוף בסיפור ההתגברות על הקשיים, כמו גם לכל המשתתפות האחרות, לאלו ששיתפו בסיפורן ולאלו שהגישו את הארוחה. היה מאד מאד מעניין, וגם טעים ממש.
גם לי, כמי שעוסקת בנגישות כבר שנים רבות, עדיין חידשתם, שלא לדבר על עצם החוויה.
תבורכו על כל עשייתכם למען הגברת המודעות לאנשים עם מוגבלות והסרת החסמים לשילובם בחיי עבודה וחברה ככל האדם.

 

 

 

 

 


 

הסועדים אוכלים את המנה הראשונה בעיניים מכוסות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן