Skip to main content

מידע מסייע

העמותה ערכה יום עיון והפנינג בנושא נגישות השירות לעובדי עיריית עכו

כדי לסכם את יום העיון בנושא נגישות השירות שנערך על ידי עמותת נגישות ישראל ביום ב' 9.12.13 לעובדי עיריית עכו, יש לחזור אחורה מספר שנים, לתחילת הקשר שנוצר בין שני הגופים – קשר ראשוני, מגשש ולומד, קשר שהיו בו גם רגעי מתח בגלל מאבק בלתי מתפשר ודרישה להנגשת העיר עכו, עיר בעלת חשיבות תיירותית והיסטורית בצפון.

ביום העיון עצמו בירך סגן מהנדס העיר אינג' ריזק מחול והשתתפו בו מנהלים, עובדים ומתנדבים בעירייה ממחלקות ואגפים נותני שירות בעירייה ומהקהילה הנגישה "נוע" בעיר.

במסגרת היום האזינו המשתתפים להרצאה מפי מנהלת נגישות ישראל בצפון (נ.י.צ.) ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי; ההרצאה כללה היכרות עם מושגי היסוד מתוך עולם הנגישות – נגישות פיזית ונגישות השירות, היכרות עם המוגבלויות השונות ומשמעותן (ראייה, שמיעה, ניידות וקוגניציה), העמקה בדרכי הנגישות הפיזית ונגישות השירות והיכרות מעמיקה עם תקנות וחוקי הנגישות הנוגעים למוסדות החינוך השונים – וכיצד ניתן לקיים את התקנות, החוקים וערכי הנגישות באופן עצמאי.

בהמשך היום התחלקו המשתתפים לקבוצות ועברו בין ארבע תחנות שונות – כאשר כל תחנה ייצגה מוגבלות שונה. בתחנות התנסו המשתתפים במהות המוגבלות – החל מהתמודדות עם מסלול מכשולים על כיסאות גלגלים, התניידות והתמצאות בשטח הקונסרבטוריון העירוני המרהיב בו התקיים המיזם על מאפייניו הנגישותיים, היכרות והתנסות בעולמם של כבדי השמיעה, ובעולם האנשים עם הלקויות הקוגניטיביות והעיוורים. במקביל, זכו המשתתפים להכיר בכל תחנה, מדריך עם מוגבלות, ששיתף את המשתתפים בעולמו הפרטי, חוויותיו, קשייו והצלחותיו. המפגשים היו מרגשים ודינאמיים, המשתתפים הביעו רגישות ומוטיבציה גדולה להכיל, לעבד ולחפש את הדרכים ליישום הערכים שהכירו בחיי היום-יום ובמיוחד – מול תושבי עירם הבאים לקבל שירות נגיש.

ולסיום בנימה אישית, מילים שכתבה רכזת המיזם, המתנדבת אהובה שרון:

"תודה רבה לכל המתנדבים שלקחו חלק במיזם היום. עברנו חוויה משותפת עם עובדי המחלקות השונות בעירית עכו. השתתפותם הפעילה בהרצאת הפתיחה ושיתוף הפעולה המלא בתחנות השאיר את ציבור המשתתפים עד לרגעי הסיום נרגשים ורוצים לשמוע עוד. הוידוי האישי של אחד המשתתפים:"חשבתי רק להראות את עצמי ואח"כ להסתלק, אך נשארתי מרותק עד עכשיו" משקפת למעשה את שהוא חווה וכך גם חבריו שהסכימו עם כל מילה שלו. אתם, המתנדבים: רויטל, זהבה, יוסי, צעירה, רחל ונירה – עשיתם זאת. ריגשתם כל אחת ואחד בסיפורכם האישי, בתרומתכם להתנסות החווייתית ובאווירה הנעימה בכל תחנה ותחנה. תודה ללי ולרעות מנגישות ישראל שתרמו את חלקן המיוחד לחוויה הכללית. אני חוזרת ממפגש כזה מחוזקת ומאמינה יותר ויותר במה שאנחנו עושים. אני מאמצת לעצמי ומקווה שאתם מסכימים איתי – את המשפט "עד שלא תחווה לא תבין.."..ובמקרה זה להנאה מכל מיזם בו אני לוקחת חלק עם מתנדבים מקסימים כמוכם".

 

צילום: צעירה נחמיאס, מתנדבת נ.י.צ.

 

 

 

 

 

 

המשתתפים בהפנינג הנגישות

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן