Skip to main content

מידע מסייע

העמותה קיימה יום עיון בנושא נגישות השירות בעיריית קריית מוצקין

יום עיון בנושא נגישות השירות בעיריית קריית מוצקין
כדי לסכם את יום העיון בנושא נגישות השירות שנערך על ידי עמותת נגישות ישראל ביום ד' 31.10.12 לעובדי עיריית קריית מוצקין, יש לחזור אחורה מספר שנים, לתחילת הקשר שנוצר בין שני הגופים – קשר ראשוני, מגשש ולומד. היום היווה המשך לקשר האמיץ שנוצר במהלך השנים הללו בין העמותה ומתנדביה בצפון בראשות ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב לבין  העומדים בראשות העירייה, ביניהם מהנדס הרשות מר רוני טובי ומנהל אגף החינוך מר אייל אורן – קשר אשר הניב הנגשה פיזית מרשימה בעיר ותנופת הסברה במערכת החינוך.
ביום העיון עצמו נכחו ראש העיר מר חיים צורי, המנכ"ל מר יריב גסר, ראשי מדורשים, מנהלים ועובדים באגפים ובמחלקות שונות נותני שירות בעירייה. במסגרת היום עברו המשתתפים הרצאה שכללה היכרות עם מושגי היסוד מתוך עולם הנגישות – נגישות פיזית ונגישות השירות, היכרות עם המוגבלויות השונות ומשמעותן (ראייה, שמיעה, ניידות וקוגניציה), העמקה בדרכי הנגישות הפיזית ונגישות השירות והיכרות מעמיקה עם תקנות וחוקי הנגישות הנוגעים למוסדות החינוך השונים – וכיצד ניתן לקיים את התקנות, החוקים וערכי הנגישות באופן עצמאי.
בהמשך היום התחלקו המשתתפים לקבוצות ועברו בין ארבע תחנות שונות – כאשר כל תחנה מייצגת מוגבלות שונה. בתחנות התנסו המשתתפים במהות המוגבלות – החל מהתמודדות עם מסלול מכשולים על כסאות גלגלים, התניידות והתמצאות בשטח המתנ"ס בו התקיים המיזם על מאפייניו הנגישותיים, היכרות והתנסות בעולמם של כבדי השמיעה, האנשים עם הלקויות הקוגניטיביות והעיוורים. במקביל, זכו המשתתפים להכיר בכל תחנה, מדריך עם מוגבלות, ששיתף את המשתתפים בעולמו הפרטי, חוויותיו, קשייו והצלחותיו.

המפגשים היו מרגשים ודינאמיים, המשתתפים הביעו רגישות ומוטיבציה גדולה להכיל, לעבד ולחפש את הדרכים ליישום הערכים שהכירו בחיי היום-יום ובמיוחד – מול תושבי עירם הבאים לקבל שירות נגיש.

תודה רבה מקרב לב למתנדבי נגישות ישראל צפון (נ.י.צ.) שטרחו בהכנת היום המופלא והמרגש:
גיורא לב, רחל שפק, סמדר הרוש, שושנה טובול, חנה ניוהוף, רעיה גרנק, אורנה ברמגן, גילה אליהו ובתיה יריב.

 

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן