Skip to main content

הפנינג נגישות לעובדי "אלווין" סניף חיפה והצפון

עמותת "נגישות ישראל" קיימה ביום ג' 30.8.16 הפנינג בנושא נגישות ואנשים עם מוגבלות לעובדי ארגון "אלווין" במפרץ חיפה

ההפנינג התקיים במטרה לחזק את המודעות והעשייה של עובדי סניף צפון של "אלווין" בעבודה מול אנשים עם מוגבלויות ולחתור לקידום נושא הנגישות על היבטיה הנרחבים.

את ההפנינג פתחו אור כהן, מנהל המחלקה להכשרה והדרכה לנגישות בעמותת נגישות ישראל, ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי מנהלת נגישות ישראל צפון- נ.י.צ. ודר' מיכל וילף, מנהלת "אלווין" סניף חיפה והצפון, אשר ברכה על המיזם ותיארה את הקשר הנרקם עם עמותת נגישות ישראל.

אור הציג בפני המשתתפים מצגת על עקרונות הנגישות, החקיקה והיישום בשטח, תוך שילוב סיפור חייו כבן לאב עם מוגבלות. 

לאחר ארוחת בוקר קלה נערכה הפעילות המרכזית של המיזם – ההתנסות החווייתית. המשתתפים חולקו לקבוצות וכל קבוצה עברה בין ארבע תחנות בחדרים ובמרחבים השונים, בהן התנסו העובדים במוגבלויות השונות – מוגבלות בראייה, בשמיעה, מוגבלות פיזית וקוגניטיבית. כל תחנה לוותה בסיפורים אישיים של אנשים עם מוגבלות ובהתנסות חוויתית.

בנוסף, התנסו העובדים במשחק כדורסל על כיסא גלגלים וב"ריצה עיוורת".

לבסוף נערך סיכום ליום המהנה והמרגש תוך קבלת משובים מהמשתתפים מקרב העובדים, אשר העידו על הרגשתם בסוף היום בתיאורים נלהבים ובתחושות שיצאו עם משהו חשוב ומרגש ביד שישמש אותם בעבודתם היומית.

מנהלת הסניף הודתה למתנדבים במילים נרגשות:

"מתנדבים יקרים,
תודה על שלקחתם חלק חשוב ב"הפנינג הנגישות" שהתקיים בעמותת אלווין ישראל, בהשתתפות מקבלי שירות והוריהם, מתנדבים וצוות סניף חיפה והצפון, בהפעלת צוות ומתנדבי עמותת "נגישות ישראל".
יום זה נועד לחזק את המודעות והעשייה שלנו, כעובדים בארגון וכבני אדם, לקידום נושא הנגישות על היבטיה הנרחבים.
הנגישות תאפשר לאנשים עם מוגבלות להשתלב בחברה בשוויון, בזכות, בכבוד ובעצמאות מרבית ומכאן חשיבותה עבור כולנו כחברה!בהערכה ובהוקרה,
דר" מיכל וילף, מנהלת אלווין, סניף חיפה והצפון
".

תודה רבה לעובדי עמותת נגישות ישראל ולמתנדבי נגישות ישראל צפון -נ.י.צ על פעילות נהדרת, מאומצת ומוצלחת ביום חשוב זה.

 

המשתתפים עטו כפפות קשיחות וחוו מוגבלות בידיים  תמונה: המשתתפים מאזינים למדריכה עם מוגבלות בשמיעה בטרם יתנסו בעצמם במוגבלות בעזרת אוזניות אוטמות קול
המשתתפים עטו כפפות קשיחות וחוו מוגבלות בידיים                                   המשתתפים מאזינים למדריכה עם מוגבלות בשמיעה טרם ההתנסות במוגבלות

המשתתפים עברו מסלול מכשולים על כיסאות גלגלים

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן