Skip to main content

טרילוגיה של מיזמי נגישות למכינות קדם צבאיות בצפון

הקשר בין השלוחה הצפונית של עמותת נגישות ישראל, הלוא היא נגישות ישראל צפון-נ.י.צ. לבין המכינות הקדם צבאיות בצפון נמשך מזה כמה שנים. בימי טרום-קורונה קיימו מתנדבי נ.י.צ. הרצאות ומיזמים פרונטאליים להגברת המודעות לנושאי הנגישות וקבלת האחר לחניכי מכינה קד"צ "גל" ו"חנתון", תחת האמירה "עד שתחווה תבין".

 

החניכים התנסו במוגבלויות פיזיות, ראייה ושמיעה על ידי שימוש בכיסא גלגלים על מסלול מכשולים וביצוע מטלות יומיומיות בידיים מקובעות, בעיניים מכוסות או באוזניים אטומות. אחד המיזמים אף כלל ארוחת נגישות, בה כל מנה נאכלה תוך הדמיית מוגבלות אחרת, וכללה את שמיעת סיפורו האישי של מתנדב עם מוגבלות תואמת.

רכז מכינה רבין מתנסה בעיוורון בזום
רכז מכינה רבין מתנסה בעיוורון בזום

חרף מגפת הקורונה לא נפסק הקשר החשוב בין נ.י.צ. למכינות אלא רק לבש צורה אחרת. ראשונים חוו זאת חניכי מכינה קדם-צבאית "גל" המתנדבים בקריית ביאליק מזה כמה שנים ותורמים בכך רבות לתושבי העיר בכלל ולילדים עם מוגבלויות בפרט. מגפת הקורונה לא הצליחה לפגוע במסורת אלא רק המירה את ההרצאה להרצאה מקוונת בזום.

 

מנהלת נ.י.צ. והמשנה לראש העיר קריית ביאליק ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי ורכז סקירות הנגישות בנ.י.צ. בועז מרחב הרצו לחניכי המכינה, כאשר רוני הרכזת קיבצה אותם בחדר ההרצאות מול המסך. בועז ורויטל חלקו עם החניכים את סיפורם האישי, את סיפור הקמתה של עמותת נגישות ישראל ואת עקרונות המוגבלויות, השילוב והנגישות השזורים בסיפוריהם. בנוסף, כלל המפגש התנסויות במוגבלויות פיזית וראייה, עד כמה שמתאפשר במגבלות המדיה הווירטואלי, תחת האמירה "עד שתחווה תבין".

התנסות במוגבלות בידיים בזום
התנסות במוגבלות בידיים בזום

מרגשות מאוד היו מילות המשוב ששלחה לרויטל רוני הרכזת לאחר המפגש:
"תודה רבה לך ולבועז! הם ממש נהנו ולאחר הזום פנו אליי הרבה והביעו עניין וסקרנות; ממש כיף לראות אותם ככה!!!".


בעקבות המפגש המוצלח עם מכינה "גל", נשנה התהליך עם חניכי מכינות "רבין" וחנתון" וצורפה אליו לילי גולדווין, מתנדבת נ.י.צ. עם מוגבלות בראייה. המשובים היו מאוד מרגשים ותרמו למימוש ה"אני מאמין" של המכינות הללו, המשלבות בשורותיהן חניכים עם מוגבלויות שונות ופועלות להנגשת מבני המכינות ואנשים עם מוגבלויות שונות.

לילי גולדווין מרצה לחניכי מכינה חנתון
לילי גולדווין מרצה לחניכי מכינה חנתון

התנסות במוגבלות בידיים בזום

מאמרים נוספים בנושא

הירשמו לנגישון והשארו מעודכנים
תשאירו מייל עכשיו ונדאג שתשארו מעודכנים כל הזמן